Jak podnieśliśmy konwersję o 161%?
Jak do tego doszło? My wiemy (a Ty się zaraz dowiesz :))!
Problem naszego klienta:
- Brak konkurencyjnej oferty w stosunku do innych pośredników w branży — Nicowoodcare nie chce dumpingować cen. Produkty w swoim sklepie internetowym sprzedaje po takich samych cenach jak klientom biznesowym w tej branży.
I wtedy wchodzimy my, cali na cyjanowo.
Nasze działania
- kampanie reklamowe w wyszukiwarce (słowa kluczowe związane z produktami i poradami związanymi z dbaniem o nawierzchnie drewniane),
- kampanię smart,
- kampanię w sieci reklamowej kierowaną na niestandardowe grupy odbiorców oraz kampanię produktową PLA (zamienioną później na smart PLA).
Pomimo naszych działań uzyskane wyniki okazały się niższe od przewidywanych (głównie z powodu problemów z UX/UI stron docelowych). Jakość ruchu była zadowalająca, ale liczba konwersji nadal niska.
Po konsultacji z Klientem wyłączyliśmy wszystkie dotychczasowe kampanie i skupiliśmy się tylko na wybranych działaniach:
- reklamie dynamicznej w sieci reklamowej
- kampanii wideo zachęcającej do skorzystania z poradnika zamieszczonego na stronie.
Efekty współpracy
- poprawienie parametrów ruchu,
- wzrost liczby konwersji (spadł również ich koszt),
- zainteresowanie stroną zwiększyło się (a o to nam chodziło!).
Co okazało się kluczem do sukcesu?
- kierowanie bezpośrednio do podstron produktów (dynamiczne reklamy produktowe w sieci reklamowej),
- reklamy wideo skłaniające do zapoznania się z poradnikiem dbania o drewniane powierzchnie.
Sam poradnik również został poprawiony przez umieszczenie w nim i wyeksponowanie linków do produktów rekomendowanych do wykonania danej czynności.
Osoby odpowiedzialne
Marta — opiekun klienta
Asia — copywriter
Sylwia — copywriter
Piotr — grafik