Jak niemal 6-krotnie zwiększyliśmy sprzedaż w kampaniach dla producenta B2B?
W grudniu 2022 do grona naszych klientów dołączyła firma Effepack, zajmująca się produkcją i sprzedażą towarów, które usprawniają logistykę towarów. Marka ta postawiła przed nami powiązane ze sobą cele – zwiększenie sprzedaży oraz zwrotu wydatków za reklamę (ROAS). Jak poradziliśmy sobie z tym zadaniem?
Kim jest nasz klient?
Firma Effepack to producent, który specjalizuje się w rozwiązaniach przyspieszających procesy pakowania i transportu w magazynach dużych marek. W autorskim asortymencie można znaleźć stoły do pakowania paczek, stoły obrotowe/owijarki, stoły warsztatowe czy specjalistyczne wózki magazynowe. Firma współpracowała m.in. z takimi markami jak Decathlon, Komputronik czy Answear. Na tle konkurencji marka wyróżnia się:
- ponadstandardowym okresem gwarancji,
- modularnymi rozwiązaniami, które wzajemnie się uzupełniają,
- wieloletnim doświadczeniem w produkcji stali.
Z jakim problemem pojawił się klient?
Nasza współpraca rozpoczęła się w grudniu 2022 roku. Klient po kilku miesiącach współdziałania z inną, dużo większą agencją zgłosił się do nas, ponieważ nie był zadowolony z efektów kampanii. Po szczegółowej analizie ostatnich 3 miesięcy okazało się, że prowadzone działania przynoszą bardzo niską sprzedaż. Jednocześnie wysokie wydatki na kampanię Google Ads sprawiły, że praca wykonywana przez specjalistów była totalnie nieopłacalna.
Bardzo nam schlebia fakt, że klient trafił do nas z polecenia. Zostaliśmy zarekomendowani przez inną firmę, która była zadowolona ze współpracy. To dla nas duża nobilitacja i podkreślenie, że działania naszych specjalistów odnoszą wymierne efekty.
Jakie działania podjęliśmy?
Stworzyliśmy nową strukturę kampanii Google Ads. Reklamy wyświetlane w sieciach wyszukiwania oraz reklamowej. Na wstępie przeprowadziliśmy test A/B kampanii i testy A/B rodzajów kampanii, a także testy różnych strategii ustalania stawek.
W prowadzonych działaniach mocno skupiliśmy się na optymalizacji i wykluczeniu zbędnych wyszukiwań. Naszą aktualną pracę opieramy na kampaniach produktowych, kampanii brandowej oraz regularnych kampaniach w sieci wyszukiwania. Połączenie różnych metod okazało się strzałem w dziesiątkę, co ma przełożenie na rosnący przychód sklepu.
Efekty – ROAS na poziomie ponad 1500%
W wyniku działań prowadzonych od grudnia 2022 do lutego 2023 roku zwiększyliśmy:
- wartość przychodów o 681%,
- sprzedaż – niemal 6-krotnie,
- ROAS z naszych działań wyniósł sumarycznie 1640% (dla porównania – ROAS działań za poprzednie 3 miesiące to zaledwie 236%).
Warto podkreślić, że pracowaliśmy na tym samym feedzie produktowym, co wcześniejsza, konkurencyjna agencja. W tym samym czasie wydaliśmy również o 40% mniej środków.
Ty też chcesz zawalczyć o lepsze wyniki sprzedażowe w swojej firmie? Umów się z nami na bezpłatną, 30-minutową konsultację. Porozmawiamy o Twoich potrzebach i problemach. Jeżeli podejmiesz dobrą decyzję dla Twojej marki – z przyjemnością pomożemy Ci zrealizować mierzalny i rentowny plan.