Google Ads może sprawić, że firma odniesie większy sukces, jeśli kampania zostanie prawidłowo wdrożona
Marketing ma proste założenia – chodzi o dotarcie z ofertą do osób, których potrzeby spełnia (bądź u których może te potrzeby wywołać), a także przedstawienie produktu w taki sposób, by klienci zdecydowali się na sfinalizowanie transakcji.
Google Ads w głównej mierze zajmuje się tą pierwszą częścią, czyli docieraniem do grup odbiorców. Warto dodać, że robi to niezwykle skutecznie – bo czy istnieje wiele lepszych sposobów na docieranie do klientów niż reklama w najpopularniejszej przeglądarce?
Wskazują na to zarówno nasze własne doświadczenia – sprawdź jak niemal 6-krotnie zwiększyliśmy sprzedaż w kampaniach dla producenta B2B – jak i badania branżowe. Według danych przedstawionych przez WordStream, reklamy Google Ads mogą przynieść średnio 8 razy większy zwrot z inwestycji (ROI) w porównaniu do innych form reklamy, z kolei badanie z 2023 roku, tej samej firmy, wykazało, że ROI prawidłowo zoptymalizowanych reklam PPC (pay-per-click) to średnio 200%. Dane te jasno świadczą o wysokim potencjale tego narzędzia do generowania zysków dla firm B2B.
No dobrze, ale czym właściwie jest Google Ads?
Google Ads to platforma reklamowa oferowana przez Google. Dzięki niej możesz płacić za wyświetlanie reklam swojego biznesu w Google Search i Maps, gdy użytkownicy wyszukują powiązane terminy (frazy).
Ale to nie jedyne możliwości – poznaj wszystkie dostępne modele kampanii:
- Kampania w sieci wyszukiwania: Warto podkreślić, że dotyczy nie tylko wyszukiwarek Google ale również ale również w wyszukiwarkach partnerów, takich jak YouTube czy Zakupy Google. Pozwala ona docierać do osób, które aktywnie poszukują produktów lub usług, umożliwiając skuteczne docieranie do potencjalnych klientów w momencie, gdy są zainteresowani i gotowi do zakupu.
- Kampania w sieci reklamowej: Kampania w sieci reklamowej pozwala wyświetlać reklamy wizualne osobom korzystającym z produktów Google tj. gmail, Youtube oraz na stronach partnerów Google (przykładowe strony to: Onet, WP.pl, Interia, o2 itp.),
- Kampania w zakupach: Umożliwia wyeksponowanie produktów w wynikach wyszukiwania Google, z informacjami o cenach i zdjęciami, przyciągając uwagę użytkowników i zachęcając ich do zakupu, co może prowadzić do zwiększenia sprzedaży.
- Kampania wideo: Pozwala na osiąganie większego zaangażowania poprzez wyświetlanie reklam wideo na platformie YouTube i w innych miejscach, umożliwiając przekazanie bardziej interaktywnej i angażującej treści reklamowej,
- Kampania w aplikacji: Dzięki kampanii aplikacji reklama będzie wyświetlana w wyszukiwarce Google, YouTube, Google Play, AdMob, sieci reklamowej Google, Google Discover, u partnerów wyszukiwania Google i wielu innych wydawców wyświetlających reklamy aplikacji.
1: Płacisz za wynik!
2: Budżet pod kontrolą
3: Google Ads wspiera kampanie lokalne i globalne
4: Lepiej poznasz swój rynek
Poznanie potrzeb i przyzwyczajeń użytkowników to podstawowy zasób marketingowy, który pozwala lepiej komunikować ofertę, dobrać właściwe kanały, język treści, a nawet kolory identyfikacji wizualnej czy konkretne korzyści, które wynikają ze skorzystania z oferty.
Dzięki narzędziom analitycznym, dostępnym w Google Ads, będziesz mógł uzyskać cenne dane na temat zachowań użytkowników, preferencji konsumenckich i trendów rynkowych. Zyskasz wgląd w to:
- jakie słowa kluczowe są popularne wśród potencjalnych klientów,
- jakie reklamy generują najwięcej kliknięć,
- z jakich urządzeń korzystają Twoi odbiorcy,
- jakie są pory i dni ich największej aktywności,
- jakie kanały reklamowe przynoszą najlepsze rezultaty.
Otrzymane informacje o rynku nie tylko sprawią, że poznasz swoich potencjalnych klientów lepiej, ale również pozwolą Ci monitorować konkurencję i identyfikować nowe możliwości rozwoju. Dzięki temu możesz skuteczniej dostosować swoją ofertę i strategię do zmieniających się warunków w Twojej branży.
Powierz kampanie Google Ads specjalistom
Za pomocą zaawansowanych narzędzi i precyzyjnej segmentacji odbiorców, reklamy w Google Ads mogą dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Doświadczeni specjaliści są w stanie zoptymalizować kampanie, co prowadzi do większej konwersji, zwiększenia sprzedaży i lepszego zwrotu z inwestycji reklamowej (ROI). Dlatego korzystając z Google Ads i współpracując z ekspertami, możemy osiągnąć lepsze wyniki niż w przypadku samodzielnego działania.