Co tracisz, nie przechodząc na GA4?

Wciąż odsuwasz od siebie czas migracji na Google Analytics 4? Rozumiemy, że nowości wymagają zaangażowania i nauki, a Ty masz dość na głowie. Ale pozwól, że spróbujemy Cię przekonać, pokazując jak wiele tracisz, działając na starych systemach.

GA 4 – o co chodzi?

Google Analytics 4 (GA4) to nowa wersja popularnego narzędzia do analizy ruchu w witrynach internetowych i aplikacjach mobilnych. Została ogłoszona w październiku 2020 roku i od tego czasu sukcesywnie zastępuje starszą wersję, Google Universal Analytics (UA).Warto zaznaczyć, że od 1 lipca 2023 roku standardowe usługi w Universal Analytics nie przetwarzają nowych danych, czyli realnie jest ona wyłączona.

GA4 to nie tylko kosmetyczna zmiana, ale prawdziwa rewolucja w filozofii podejścia do zbierania i interpretacji danych, ale my dziś nie o licznych korzyściach GA4 – dowiedz się, co tracisz, nie sięgając po to narzędzie.

Co tracisz?

Unikając migracji na GA4 ponosisz takie starty jak:

  • Nie masz żadnych danych na temat tego, co dzieje się na Twojej stronie od 01.07.2023, ponieważ UA (Universal Analytics) został wyłączony. To, co tracisz, nie przechodząc na Google Analytics 4, to cenny wgląd w działanie Twojej strony internetowej. To jak próbować dojechać do celu samochodem bez silnika, czy w bardziej branżowych słowach – prowadzić biznes bez wiedzy, jakie produkty lub usługi są najbardziej popularne, jakie treści przyciągają uwagę użytkowników, lub jakie kanały marketingowe przynoszą najlepsze wyniki. Brak nowoczesnej analizy danych może prowadzić do utraty potencjalnych klientów i szansy na stały wzrost,
  • Remarketing na YouTube i Google: Twój remarketing w Google i YouTube będzie niekompletny, ponieważ nie masz dostępu do danych o użytkownikach. Remarketing opiera się na śledzeniu zachowań użytkowników na stronie, a brak tych danych uniemożliwia tworzenie spersonalizowanych kampanii reklamowych. To oznacza, że ​ potencjalni klienci mogą umknąć konkurencji, która ma dostęp do pełniejszych informacji o swoich użytkownikach,
  • Możliwość weryfikacji rentowności prowadzonych działań: nie możesz monitorować konwersji. Nie wiesz, czy Twoje kampanie marketingowe przekładają się na realne wyniki, takie jak zakupy, rejestracje czy inne pożądane akcje. Brak monitorowania konwersji sprawia, że działasz “w ciemno”.
  • Wgląd w to, ile osób weszło na Twoją stronę: Brak dostępu do podstawowych danych o ruchu na stronie, takich jak liczba odwiedzin czy źródła ruchu, oznacza, że ​​jesteś pozbawiony istotnej informacji na temat popularności Twojej witryny. To tak, jakbyś prowadził sklep bez możliwości śledzenia liczby klientów wchodzących przez drzwi – brakuje Ci fundamentalnej wiedzy potrzebnej do oceny wydajności swojej strony internetowej i podejmowania informowanych decyzji marketingowych.
  • Wiedzę na temat tego, jakie produkty/usługi interesują potencjalnych klientów. Bez tych danych nie masz wglądu w konkretne produkty, które przyciągają uwagę klientów z określonych źródeł ruchu. Brak tej informacji może prowadzić do braku świadomości, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem, utrudniając zróżnicowanie zamówień i dostosowanie oferty. Odpowiednia analiza dostarczona przez GA4 pozwala uzyskać kompleksowy obraz tego, ile osób odwiedza dany produkt oraz jakie zachowania podejmują, co często nie jest możliwe w standardowych systemach e-commerce czy CMS.

Kiedy przerzucić się na GA4?

Ta decyzja może być kluczowym momentem dla sukcesu Twojej działalności online. Im szybciej to zrobisz, tym więcej danych zbierzesz, a każdy dzień zwłoki to strata cennych informacji, których już nie odzyskasz!

Wykorzystaj GA4, aby pozyskiwać nowe dane i lepiej rozumieć swoich klientów. Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w procesie przejścia na GA4. Dzięki temu będziesz mógł podejmować bardziej trafne decyzje biznesowe, zoptymalizować swoją witrynę i osiągnąć większy sukces online. Nie trać czasu — zacznij działać już teraz.

Autor

Magdalena Smyk

Data dodania

27 wrz, 2023

Zobacz podobne wpisy blogowe

Strategia i doradztwo

Kampanie reklamowe

Social media & content marketing

Strony www

ADRES

Pomorski Park Technologiczno-Naukowy w Gdyni
81-451, Aleja Zwycięstwa 96/98 Gdynia, Budynek 2, F12

NAPISZ DO NAS

wspolpraca@imaggo.pl

ZADZWOŃ DO NAS

+48 534 912 392

Polityka prywatności