W jakiej sytuacji warto postawić na pozycjonowanie?
Kiedy dysponujesz środkami finansowymi i czasem
Jeśli Twój kapitał, zarówno ten w postaci środków finansowych, jak i czasu nie wymusza natychmiastowego efektu i pozwala na budowanie długofalowej relacji z potencjalnymi klientami, zdecydowanie warto, abyś zaczął pozycjonować swoją stronę.
Kiedy jesteś gotowy na zmiany
Jeżeli strona ma niską pozycję w wyszukiwarce, to najprawdopodobniej będzie trzeba zmienić w niej wiele kwestii. Dla przykładu może być to dodanie szerszych opisów produktów, bogatych w słowa kluczowe, częstsze dodawanie artykułów na bloga o możliwie unikatowej treści, edycja nagłówków, czy optymalizacja kodu html strony.
Na pozycjonowanie strony wpływa wiele aspektów, których weryfikację polecamy przekazać specjalistom, którzy znają się na SEO.
Kiedy masz niszowy produkt, bądź usługę
W przypadku niszowego produktu, czy usługi warto zadbać o pozycjonowanie. Ogólnodostępne produkty korzystają z ogólnych i popularnych fraz, przez co pozycjonowanie jest trudniejsze. Z kolei niszowe frazy są łatwiejsze w pozycjonowaniu, ze względu na rzadsze występowanie.
Kiedy dysponujesz szeroką ofertą produktów, bądź usług
Jeśli powiadasz szeroką ofertę usług lub produktów warto poświęcić czas na pozycjonowanie, aby z każdą / każdym z nim dotrzeć do potencjalnych klientów. Ponadto im więcej treści, najlepiej unikatowej, tym lepiej pozycjonuje się Twoja strona.
W przypadku pozycjonowania trzeba pamiętać, że jeśli chcesz, aby przyniosło Ci ono realne korzyści finansowe, to wymaga rzetelnej i długofalowej pracy. Dlatego jeśli nie jesteś gotowy, aby zaczekać na efekty, nie jest to metoda dobra dla Ciebie.
Kiedy nie stosować pozycjonowania?
Kiedy masz mały budżet i mało czasu
Jeżeli Twój budżet jest mniejszy niż 1500 zł/ miesięcznie, a efekty chcesz na już, to zdecydowanie nie warto, abyś zabierał się za pozycjonowanie. Aby działania z zakresu SEO miały sens to naszym zdaniem 1500 zł/mies. stanowi minimum, jakim powinieneś dysponować. Ponadto potrzebujesz średnio 9 miesięcy, aby podjęte działania zaczęły generować widoczne efekty.
Kiedy nie jesteś gotowy na zmiany
Jeżeli uważasz, że Twoja strona jest idealna i nie zamierzasz w niej nic zmieniać, to najprawdopodobniej nie będziesz gotowy na działania z zakresu pozycjonowania.
Kiedy zdecydować się na reklamy płatne za kliknięcie (FB i Google)?
Kiedy oczekujesz natychmiastowego efektu
W sytuacji, kiedy chcesz wypromować np. jakąś krótkotrwałą akcję promocyjną, idealnym rozwiązaniem będą reklamy płatne (Google Ads i Facebook Ads). Dla porównania pozycjonowanie zaczęłoby działać, na długo po całej akcji.
Zaletą płatnych kampanii jest ich natychmiastowy efekt (oczywiście, aby był to efekt pożądany, reklama musi zostać właściwie zoptymalizowana). Przygotowanie i uruchomienie prostej kampanii reklamowej to jeden dzień. W przypadku bardziej złożonej potrzebnych będzie już kilka dni, w zależności od jej złożoności.
Kiedy badasz rynek
Jeżeli Twoim celem jest zbadanie rynku, jego preferencji to wówczas kampanie będą najlepszą metodą do przetestowania zainteresowania Twoim produktem, czy usługą. Co więcej możesz testować swoje reklamy na mniejszej próbie, aby ostatecznie szerzej kierować już sprawdzone kampanie, które generują większe zainteresowanie.
Kiedy określasz swoje wskaźniki marketingowe
Kiedy poszukujesz konkretnych odpowiedzi popartych liczbami. Czyli jeśli chcesz zweryfikować i określić wskaźniki marketingowe w Twojej firmie. Prowadząc kampanie reklamowe bez problemu wyliczysz Twój koszt pozyskania leada z różnych źródeł internetowych, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na tych najkorzystniejszych.
Kiedy chcesz dotrzeć do nowych klientów
Płatne reklamy to rewelacyjne narzędzie do pozyskiwania nowych potencjalnych klientów. Przygotowując swoje reklamy, ustawiasz je na interesującą Cię grupę docelową, biorąc pod uwagę ich wiek, styl życia, zwyczaje zakupowe, zainteresowania, preferencje dotyczące marek i wiele innych kwestii. Dzięki takiemu precyzyjnemu określeniu swojego targetu możesz efektywniej personalizować swoje kampanie, co zdecydowanie zwiększa ich efektywność. Inną kampanię ustawisz na osoby, które miały już styczność z Twoją marką, inną na nowych potencjalnych klientów.
Kiedy stosować zarówno pozycjonowanie, jak i płatne reklamy?
Powodzenia!