Kim jest HEJTER w social mediach?
Co zyskujesz dzięki aktywności hejtera?
Działanie hejtera, w postaci licznych, negatywnych komentarzy przede wszystkim podbija zasięg Twojego posta, co sprawia, że więcej osób go zobaczy, być może skomentuje i poda dalej. Reagując na komentarze, Twoi obserwujący dostrzegą, że nie pozostajesz obojętny wobec krytyki czy hejtu. Dzięki temu zbudujesz swoją wiarygodność i zaufanie do Twojej marki. Pamiętaj, że każdy komentarz zwiększa dotarcie do obserwujących i skraca drogę do pozyskania nowych. Pokaż, że potrafisz stawić czoła przeciwnościom!
Jak sobie radzić z hejtem?
- Nie ignoruj. Brak reakcji to też reakcja. Szybka odpowiedź na negatywne komentarze jest kluczowa. Chyba że są to wulgaryzmy. Wówczas możesz sobie darować odpowiedź → autor sam się kompromituje.
- Reaguj, ale bez emocji. Agresja rodzi agresję. Nigdy nie pisz w złości. Ochłoń! Masz prawo do swojego zdania i nie musisz się nikomu z niego tłumaczyć. Odpowiedz, ale nie sprawiaj tym nikomu przykrości.
- Unikaj zbędnych dyskusji. Hejterowi zależy na wyprowadzeniu Cię z równowagi. Nie daj się sprowokować. Niech Twoje wypowiedzi będą rzetelne, opanowane i pokazują, że nie ma pozwolenia na takie zachowania w Twoim profilu.
- Zrezygnuj z banowania. Taką reakcją tylko rozwścieczysz hejtera i z pewnością wróci jak bumerang, tylko inną drogą.
- Jeśli to możliwe obróć hejt w żart. To wpłynie na rozładowanie napięcia i może prowadzić do zamknięcia tematu. Błyskotliwy komentarz czy zaskakujące pytanie, oczywiście w granicach kultury, zapewni Ci przewagę nad hejterem i z pewnością poparcie Twoich obserwujących.
- Zgłoś komentarz administratorowi strony. Jeśli komentarz jest wulgarny, obraża, nawołuje do przemocy lub dyskryminuje, koniecznie zgłoś wpis do administracji strony za naruszenie zasad. Pozwoli Ci to na usuwanie tych wypowiedzi, na które nie warto odpowiadać.
Przykłady reakcji marek na hejt
Mamy na to przykłady! Oczywiście gotowe wzorce odpowiedzi nie istnieją, są tylko pewne wskazówki, które warto uwzględnić. Pamiętaj, że odpowiednie reakcje (tj. niewulgarne, nieobraźliwe, nieponiżające, ale te z dystansem i humorem) na hejt mogą przynieść marce wiele korzyści. Spójrz, jak zrobiły to poniższe marki lub ich obserwujący.
LECH




N ENERGIA

Hejt nie musi być Twoim wrogiem!
Negatywne komentarze pojawiają się i będą pojawiać. To niestety fakt. Pamiętaj, że możesz go obrócić na korzyść swojej marki. To dobra okazja do pokazania Twojej działalności z innej, niecodziennej strony i mimo okoliczności, w lepszym świetle. Miej świadomość swoich zalet i nie zmieniaj się pod wpływem hejtu. Jeśli negatywny komentarz jest wynikiem Twojej pomyłki, nie bój się przeprosić i zostaw po sobie dobre wrażenie. Dzięki Twojej odpowiedniej reakcji możesz zyskać przychylność obserwujących, którzy dostrzegą, że jesteś godny zaufania i przede wszystkim dbasz o swoich klientów.