KROK 1. Przed targami
- Cel
Zanim podejmiesz decyzję, że bierzesz udział w targach, dobrze zastanów się, jaki będzie temu przyświecał cel. Jest to kluczowa kwestia, bo tylko wiedząc, po co właściwie wystawiasz swoje produkty na targach, możesz przygotować efektywne działania reklamowe.
- Poinformuj swoich potencjalnych klientów, że będziesz na targach (najlepiej około 2 tygodnie przed wydarzeniem).
Jak najlepiej to zrobić? Poniżej prezentuję kilka metod, które możesz do tego wykorzystać:
⬛ Banery reklamowe i materiały video kieruj do osób, które rejestrują się na stronie targów.
Z pomocą przychodzą tu niestandardowe grupy odbiorców, dostępne w ramach Google.
Jeśli za pomocą banerów reklamowych przekażesz po prostu informację, że będziesz na targach i zapraszasz do spotkania, kampania taka będzie relatywnie tania, ponieważ zapłacisz wyłącznie za tych odbiorców, których ta informacja realnie zainteresuje.
⬛ Zbuduj grupę odbiorców z osób, które odwiedzają strony firmowe Twoich konkurentów.
Klienci Twojej konkurencji to Twoi potencjalni klienci. Analogicznie, jak wyżej zachęć ich do poznania się na targach. Ponownie zapłacisz właściwie tylko za odbiorców rzeczywiście zainteresowanych Twoją reklamą.
Zarówno w Google, jak i na Facebooku ustaw kampanie reklamowe, skierowane do osób podobnych do Twoich obecnych użytkowników w 1%.
⬛ Dobrze, kiedy możesz swoim odbiorcom coś zaoferować.
Powinna być to wartość, dla której zechcą oni podejść do Twojego stanowiska i porozmawiać. Warto ograniczyć jej ilość, dzięki czemu automatycznie jej wartość wzrośnie.
Możesz dodatkowo poprosić w kampanii o zostawienie numeru telefony, czy maila, w celu otrzymania kuponu rabatowego, wersji próbnej, czy gratisu. Jeśli już w połowie targów wyślesz do wszystkich smsa z informacją, że pozostało już tylko np. 5 ostatnich kuponów, 10 gratisowych próbek itp. możesz przygotować się na odwiedziny Twoich potencjalnych klientów.
KROK 2. W trakcie targów
- Bądź wszędzie
W trakcie targów wypełnij przestrzeń reklamową Google (portale internetowe, Gmail, YouTube, aplikacje mobilne) i Facebook (FB, messenger, Instagram) informacją, że zapraszasz do swojego stanowiska.
- Geotargetowanie reklam
Swoje kampanie kieruj na wszystkich, którzy znajdują się aktualnie w budynku targów. Z pomocą przychodzi tutaj geotargetowanie reklam. W ten sposób każdy, kto weźmie telefon do ręki, zobaczy Twoje zaproszenie. Pamiętaj, żeby koniecznie poinformować ich, w jakim celu zapraszasz.
Wskazówki dla sprzedawcy na targach:
⬛ Wyróżnij się
Pierwsze wrażenie na targach jest bardzo istotne. Dlatego też warto, aby ubiór osób, które reprezentują na targach Twoją firmę, już w domyśle przekazywał, że jest to zespół profesjonalistów. Ponadto warto w pomysłowy sposób wyróżnić się na tle pozostałych. Dla przykładu może to być ubranie muszki zarówno przez panów, jak i panie, czy koszulki z ciekawym, chwytliwym hasłem.
⬛ Postawa stojąca
Tak, jak ważne jest, aby wyjść do klientów z uśmiechem, tak samo ważne jest, aby na stanowisku nie siedzieć, a stać. Z pozoru może to wydawać się Ci mało istotne, bo można wstać, jak ktoś podejdzie. Psychologia jednak i wyniki pokazują, że postawa stojąca przekazuje naszym potencjalnym klientom, że jesteśmy gotowi do sprzedaży/ rozmowy, jeśli natomiast siedzimy, to jesteśmy czymś zajęci. Wprawni sprzedawcy stosują zasadę „stoję, więc klient podchodzi znacznie częściej”.
⬛ Odłóż telefon i laptop
Tu działa podobna zasada, jak powyżej, siedząc w telefonie, bądź robiąc coś na laptopie, przekazujesz swoim potencjalnym klientom informację, że jesteś zajęty.
KROK 3. Po targach
Pamiętaj, że każdy, kto podejdzie na targach do Twojego stanowiska to Twój potencjalny klient. A teraz pozostaje mi życzyć Ci powodzenia. 🙂