Jak zwiększyć wartość zamówienia w sklepie internetowym

Nie liczy się ilość, ale jakość

Właściciele sklepów internetowych, agencje czy pracownicy działu marketingu wciąż myślą o zwiększaniu ilości Klientów. Przy czym nie zadają sobie kluczowego pytania: Co jest ważniejsze? Liczba klientów czy zysk?
Chyba każdy zna powiedzenie: nie liczy się ilość, ale jakość. Możesz mieć 2000 klientów wydających w Twoim sklepie po złotówce, a możesz mieć 100 klientów wydających po 500 zł. To chyba jasne, o którą grupę powinieneś walczyć. Jak? Oto najlepsze sposoby zwiększania wartości koszyka w sklepie internetowym.

Podpowiedz mu, co lubi

Produkty powiązane to sekcja prezentująca produkty podobne do tego, które ogląda w danym momencie potencjalny Klient. Takie, którymi może być zainteresowany. Będą to akcesoria lub dodatki czy nawet usługi powiązane z produktem. Dzięki tej sekcji Twój Klient nie tylko dowie się co dobrze pasuje czy jest uzupełnieniem oglądanego przez niego produktu, ale także szybko będzie mógł to zakupić. Im szybciej – tym lepiej dla Ciebie.

Daj coś za darmo

Może brzmi to trochę banalnie, ale darmowa dostawa bywa pokusą dla wielu łowców promocji. Klient, który przychodzi do sklepu po konkretny produkt, który kosztuje 39 zł w sytuacji gdy dowiaduje się, że darmowa dostawa obowiązuje od 100 zł często decyduje się na dodatkowe zakupy. To zadziwiające – ale według badań co druga osoba porzucająca zakupy w sklepie internetowym robi to właśnie ze względu na wysoki koszt dostawy lub dodatkowe koszty manipulacyjne. Dbaj więc o to, aby informacje na ten temat były widoczne a komunikaty jasne. Nikt nie lubi płacić „za nic” – a w ten sposób Klienci odbierają koszty dostawy.

W zestawach siła

Klienci KOCHAJĄ czuć, że zrobili interes życia oszczędzając na zakupach. Jeżeli widzisz, że kupujący konkretny produkt kupili go wraz z konkretnym dodatkiem, utwórz pakiet. Na pewno będzie generować większą sprzedaż niż „założenie” że każdy kolejny klient zrobi podobnie.
Warto też tworzyć zestawy produktów pod konkretne wydarzenia, np. Dzień Dziecka, Dzień Kobiet czy Dzień Matki. Istnieje mnóstwo dobrych okazji do „wyselekcjonowania” odpowiednich produktów i stworzenia promocyjnego pakietu.

Dodatkowe okazje

Postaw również na cross selling. I pamiętaj, że to nie jest to samo, co produkty powiązane. Choć są podobne, naszym zdaniem pełnią funkcję bardziej informacyjną. Moduły cross sellingowe opierają się na proponowaniu produktów uzupełniających. Przykład? Załóżmy, że kupujemy parę butów i przechodzimy do koszyka zrealizować zamówienie. Pod listą naszych produktów może widnieć informacja o możliwości zakupienia impregnatu w promocyjnej cenie. Cross selling opiera się więc bardziej na funkcji warunkowej niż na zwykłej informacji.

Prowadź za rękę

Wprowadź metodę odzyskiwania utraconych koszyków. Jest to znana metoda, choć niedoceniana i wciąż rzadko wykorzystywana. Polega na synchronizacji sklepu z narzędziem do marketing automation (czyli narzędziem służącym do automatyzacji procesów marketingowych, np. wysyłania maili, wyskakujących formularzy itp.) poprzez które wysyłamy newsletter do naszych odbiorców.
Jak to działa? Załóżmy, że Klient otrzymuje newsletter z promocyjną ofertą produktu, jest zainteresowany i przechodzi do sklepu. Dodaje produkt do koszyka i…rezygnuje. Po chwili dostaje więc maila z przypomnieniem, że nie dokończył zamówienia. Może potrzebuje pomocy lub ma jakieś pytania? A może skusi go 10% rabat? Poprowadź go za rękę i pomóż sfinalizować zakup.

Wszystkie opisane sposoby wykorzystujemy w sklepach internetowych naszych Klientów i przynoszą świetne rezultaty. Wykorzystaj wiedzę w swoim sklepie aby zwiększyć sprzedaż.
Jeżeli potrzebujesz pomocy lub konsultacji – skontaktuj się z nami.

Jak zwiększyć wartość zamówienia w sklepie internetowym
Oceń ten wpis

Piotr Frączkowski

Menedżer, marketer i webdeveloper. Założyciel Imaggo. Na co dzień wraz z zespołem realizuje projekty webowe i kampanie e-marketingowe dla małych, średnich i dużych firm.

Pozostaw komentarz