Jak zlecić wykonanie strony internetowej?

Strona internetowa to Twoja wizytówka. Nie tylko musi świetnie wyglądać, ale być funkcjonalna i zgodna z Twoją wizją. Zanim  zlecisz wykonanie projektu sprawdź, na co  zwrócić uwagę.

Kto ma być wykonawcą?

Do wyboru mamy freelancera czyli wolnego strzelca lub agencję czyli firmę. Przy współpracy z freelancerem ryzykiem jest jakość jego pracy oraz niepewność, czy dokończy projekt. Po zakończeniu prac możemy mieć również problem ze wsparciem powdrożeniowym i poprawkami błędów. Wybierając firmę z kolei dowiedzmy się, kto w niej pracuje. Jeśli nie posiada swojego zespołu i korzysta ze wsparcia freelancerów może być tylko zbędnym pośrednikiem umowy.
Co więc robić? Wybrać mądrze! Sprawdzić dokładnie swojego wykonawcę i przykładowe firmy, które z nim współpracowały. Jeżeli ma w  swoim portfolio projekty dla dużych firm czy instytucji to możesz być pewny, że jest wiarygodny. My zawsze chwalimy się realizacją sklepu internetowego dla marki Batycki czy strony internetowej dla uczelni wyższej w Sopocie. Jeżeli potrzebujesz solidnego partnera do realizacji strony internetowej dla Twojej firmy kliknij w ten link.

Za ile?

Jeżeli potrzebujesz strony internetowej posiadającej około 4–5 podstron, a wykonawca proponuje Ci kwotę poniżej 1000 zł to powinieneś zastanowić się dlaczego jest w stanie zmieścić się w tak niskiej cenie. Być może otrzymasz projekt oparty totalnie na szablonie, który będzie mało wydajny, będzie się bardzo słabo pozycjonował, a w przyszłości jego rozwój i modyfikacja będzie niemożliwa z uwagi na ograniczenia technologii. Musisz wiedzieć, że ceny tego typu realizacji zaczynają się od około 2500 zł.

Pamiętaj o umowie!

Koniecznie podpisz umowę na realizację projektu. Określ w niej specyfikację realizacji i Twoje wytyczne. Pamiętaj, aby znalazła się niej również klauzula o przekazanie praw autorskich, chcesz być przecież właścicielem swojej strony internetowej. Nasi Klienci opowiadali nam o sytuacjach, kiedy zauważali elementy graficzne z ich stron internetowych na stronach innych firm dla których pracował ten sam wykonawca. Naszym zdaniem to praktyka nie do przyjęcia i taki ktoś powinien być napiętnowany.

Technologia jest ważna.

Niezwykle ważne, aby Twoja strona internetowa posiadała system zarządzania treścią czyli możliwość edycji treści z poziomu panelu zarządzania. Najpopularniejszym i najlepszym bezpłatnym systemem jest WordPress, na którym również my pracujemy. Posiada największą społeczność programistów oraz bardzo dużą ilość bezpłatnych i płatnych dodatkowych modułów rozszerzających funkcjonalności Twojej strony internetowej. Poza systemem zarządzania treścią zwróć w uwagę czy wykonawca sam projektuje stronę internetową, czy korzysta z szablonu. Tylko strona internetowa zaprojektowana pod Twoją firmę spełni idealnie Twoje potrzeby.

Przygotuj się.

Przejrzyj strony internetowe konkurencji, przygotuj materiały i treści, które miałyby znaleźć się na Twojej stronie internetowej. To pomoże Twojemu wykonawcy w zrozumieniu Twojej wizji. My już na początku procesu realizacji prosimy Klientów o przykładowe projekty, które im się podobają.

Koszta ukryte

Firmy czy freelancerzy, którzy oferują bardzo niskie ceny realizacji często zarabiają na tym o czym Ci nie powiedzą na początku, czyli na hostingu, domenie, dodatkowych poprawkach czy kontach email. Sprawdź to, zanim zdecydujesz z kim będziesz współpracować. Nie chcesz chyba płacić za każdą poprawkę, która wynika z błędów Twojego wykonawcy?

Gwarancja

Współpracując z firmą masz gwarancję, że w przypadku uszkodzenia serwisu lub wykrycia błędu, który nie został zauważony podczas prac możesz liczyć na wsparcie.

Poszukiwanie dobrego wykonawcy na rynku to nie lada wyzwanie. Jeżeli chcesz zaoszczędzić czas i być, tak jak nasi Klienci zadowolonym z realizacji, możemy wykonać dla Ciebie stronę internetową, która spełni Twoje oczekiwania.

Jeżeli skontaktujesz się z nami do 1 maja otrzymasz hosting (utrzymanie Twojej strony firmowej przez rok czasu) na naszym serwerze w cenie oraz 2 miesiące serwisowania Twojej strony (w tym aktualizacje, optymalizacje wydajności i 3h prac programistycznych). Kliknij w ten link, aby dowiedzieć się więcej.

Jak zlecić wykonanie strony internetowej?
Oceń ten wpis

Piotr Frączkowski

Menedżer, marketer i webdeveloper. Założyciel Imaggo. Na co dzień wraz z zespołem realizuje projekty webowe i kampanie e-marketingowe dla małych, średnich i dużych firm.

Pozostaw komentarz