Jak zwiększyć wiarygodność firmy w sieci?

Czym kieruje się klient przy zakupie danego produktu lub usługi? Ceną, jakością, szybkością realizacji zlecenia, czy może wiarygodnością firmy? Prawdopodobnie wszystkie wymienione czynniki są równie ważne. Czy wiesz, że według badań aż 81% ludzi nie ufa biznesom internetowym? No właśnie, bo jak potwierdzić wiarygodność firmy, zwłaszcza jeśli nasza firma działa tylko w Internecie? W poniższym artykule odpowiemy Ci na zadane pytanie.

10 sposobów na zwiększenie wiarygodności Twojej firmy w Internecie

Wybraliśmy 10 czynników, które umożliwią Ci potwierdzenie wiarygodności Twojego przedsiębiorstwa. Jeżeli o którymś punkcie zapomniałeś, jak najszybciej zaktualizuj informacje na Twojej stronie WWW, tak aby klient mógł zaufać Twojej firmie.

Możliwość szybkiego skontaktowania się

Pamiętaj, że jeżeli tylko masz możliwość i Twoja firma ma siedzibę, udostępnij sposobność bezpośredniego kontaktu. Klienci sprawdzają, czy dana firma istnieje i chcą mieć możliwość skontaktowania się z nią. Niejednokrotnie – mimo rozwoju technologicznego – wolą przyjść do głównej siedziby firmy i porozmawiać z Tobą “face to face”, więcej jeśli jest to tylko możliwe zaproś Klientów do siebie :).

Udostępnij na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych, na portalach branżowych, czy w wyszukiwarce Google – kontakt do firmy. Wystarczy numer kontaktowy i firmowy e-mail. Jeżeli jesteś w mediach społecznościowych pamiętaj, aby i tam odpowiadać na wiadomości użytkowników.

Nie pozostawiaj wiadomości oraz uwag klientów bez odpowiedzi. Bądź otwarty na pytania.

Przejrzysta strona internetowa

Firmowa witryna internetowa to w dzisiejszych czasach konieczność. Zadbaj o nią, aby zachęcała klientów do dalszego jej używania, a także w późniejszym czasie do skorzystania z oferty. Przejrzysta strona internetowa to taka, na której można znaleźć wszystkie ważne informacje w prosty sposób. Postaraj się, aby strona WWW oprócz bycia wizytówką, zawierała też:

  • informacje o firmie,
  • informacje o produktach lub usługach
  • informacje o pracownikach firmy
  • aktualności “z życia firmy”
  • bloga o tematyce zgodnej z branżą
  • informacje kontaktowe

Wszystkie powyższe podpunkty przeplataj niebanalną grafiką i profesjonalnymi zdjęciami, przygotowanymi przez specjalistów. Proponujemy, aby strona była responsywna, czyli dostępna na urządzenia mobilne, w odpowiedniej rozdzielczości. Nie rób bałaganu na swojej stronie – maksimum wartości w minimum treści to istotna praktyka oraz aktualizuj wiadomości by użytkownicy widzieli, że firma nadal prosperuje. Trzymaj się minimalistycznej formy przekazu, a Twoja witryna zrobi furorę wśród jej użytkowników.

Ułatwiaj poruszanie się po stronie, dzięki intuicyjnej nawigacji. Nakieruj ruch na swoją witrynę, dzięki temu wielu potencjalnych klientów będzie miało możliwość poznać Twoją ofertę.

Przedstawienie firmy i pracowników

Klienci lubią, gdy przed pierwszą transakcją poznają zespół osób, który zajmuje się konkretnymi rzeczami. Przedstaw swoich współpracowników, przekaż czym zajmują się w firmie, od kiedy są w firmie, w czym są najlepsi dodatkowo możesz dodać informacje na temat zainteresowań lub marzeń pracowników. Ich zdjęcia oraz indywidualne adresy e-mail’owe wzbudzą zaufanie klientów do ludzi, z którymi prawdopodobnie będą współpracowali.

Pochwal się sukcesami

Masz na swoim koncie wygrane konkursy branżowe, Twoi współpracownicy ukończyli specjalistyczne kursy? A może firma posiada certyfikaty, świetne referencje? POCHWAL SIĘ NIMI! Wszystkie powyższe sukcesy to krok do podwyższenia oceny Twojej marki. Dzięki dodatkowym działaniom podnoszącym status firmy budujesz wizerunek eksperta, a tym samym klienci darzą Cię większym zaufaniem.

Opinie klientów

Pozytywne komentarze i opinie Klientów w wyszukiwarce Google lub na Facebook’owym fanpage’u to ogromy plus. Bardzo często przed wyborem np. restauracji sprawdzamy ilość gwiazdek i komentarzy, aby móc zdecydować czy chcemy skorzystać z jej usług. Ta sama aktywność powtarza się przy wyborze firm transportowych, czy Kancelarii prawnych. Dbaj o relacje z klientami, proś o opinie, jeśli Klienci są zadowoleni z Twoich produktów, czy usług. Dzięki temu wzbudzisz wiarygodność swojej firmy w oczach potencjalnych klientów.

Wzbudź zaufanie poprzez narzędzia komunikacji

Narzędziem komunikacji nazywamy w tym punkcie blog, media społecznościowe, fora branżowe i grupy branżowe. Te kanały informacji pozwalają wzbudzić zaufanie Klientów, poprzez treści na nich zawarte.

  • Blog. Na blogu możesz zamieszczać artykuły tematycznie odpowiadające kwestią z branży jaką zajmuje się Twoja firma. Postaraj się, aby artykuły odpowiadały na pytania, które potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę, tak aby poprzez słowa kluczowe mogły natrafić na Twoją stronę. Poruszaj na blogu tematy, które pokażą Twoją specjalistyczną wiedzę i znajomość konkretnego tematu. Co więcej staraj się kierować informacje bezpośrednio do zainteresowanego, używając zwrotów “Dla Ciebie, Twój itp.). Takie wpisy wykreują wizerunek Twojej firmy jako eksperta w danej dziedzinie. Klient widząc to, że masz wiele do powiedzenia na dany temat, będzie bardziej skory do skorzystania z Twoich usług.
  • Social media. Poprzez odpowiednie media społecznościowe, które odpowiadają potrzebom branży, jesteś w stanie móc się komunikować ze swoimi obecnymi jak i przyszłymi klientami. Możesz udostępniać artykuły z bloga dzięki dodawanym postom, a także informować klientów o zdobytych nagrodach, czy certyfikatach oraz informować o konferencjach, czy szkoleniach, w których będziesz brał udział Ty lub Twoi współpracownicy.
  • Fora branżowe. Działając na grupach branżowych, możesz udzielać poprawnych merytorycznie wiadomości, prowadzić dyskusje w obrębie konkretnego tematu, jesteś pomocny i służysz radą, to wszystko sprawia, że znasz się na konkretnej dziedzinie. Dzięki temu, klienci traktują Twoją firmę jako wiarygodną i łatwiej jest im Ci zaufać. 

Dbaj o swoją renomę

Gdy zbudujesz już renomę swojej firmy, będzie ona rozpoznawalna lub będziesz miał już grono stałych klientów, nigdy nie rezygnuj z działań opisanych powyżej. Dbaj o swoją stronę internetową, o ciągły kontakt ze swoimi klientami poprzez media społecznościowe. Bądź w stałym kontakcie z użytkownikami Twojej strony. Nie zaniedbuj bloga, lub grup branżowych – wciąż pisz informacje i udzielaj rad. Nie osiadaj na laurach, wciąż utrzymuj kontakt z klientami.

Zadbaj o bezpieczeństwo danych klienta i prywatność

Mając m.in. certyfikat SSL gwarantujesz swoim klientom bezpieczeństwo, przed wyciekaniem danych z Twojej strony. Zwracaj uwagę na poziom bezpieczeństwa na swojej stronie, zwłaszcza jeśli prowadzisz akcje promocyjne lub sprzedajesz produkty przez internet. Co więcej, wymagaj od klientów tylko tych danych, które są niezbędne np. podczas zakupu danego produktu. Umieszczaj informacje o stosowaniu zabezpieczeń oraz dbaj o standardy prywatności w Internecie.  

CSR

Słyszałeś o społecznej odpowiedzialności w biznesie? Jest to właśnie CSR, dzięki któremu możesz uzyskać wiarygodny wizerunek firmy, a w dodatku pomagać. Spontaniczne i zaangażowane zachowanie dotyczące pomocy o charakterze prospołecznym, charytatywnym wzbudzają o klientów szacunek dla firmy. Pamiętajmy jednak, żeby pomoc była przedkładana nad wizerunek. CSR wymaga przemyślanych strategii, odpowiednich decyzji i ciągłej realizacji. Nie wystarczy raz zorganizować zbiórki i nazwać się firmą ze społeczną odpowiedzialnością w biznesie. Jeżeli zapoczątkujesz fajną inicjatywę, bądź konsekwentny i dąż do celu. Wybierz inicjatywę, w której możesz pomóc swoją wiedzą i umiejętnościami, pomagaj, a dodatkowo zwiększaj wiarygodność swojej firmy, dla której nie jest obojętne ludzkie życie.

 

Zbudowanie wizerunku firmy jako eksperta

Jeśli Twoja firma postrzegana jest jako ekspert łatwiej jest Ci udowodnić wiarygodność, a tym samym Klienci nie boją się Ci zaufać. Dąż do zbudowania wizerunku jako autorytet w branży. Dziel się chętnie wiedzą poprzez bloga, darmowe e-booki o tematyce, która może zainteresować klientów, ale także specjalistów. Współpracuj z blogerami, udzielaj się na forach i grupach branżowych, organizuj szkolenia lub webinary (szkolenia internetowe). Te wszystkie działalności sprawią, że będziesz postrzegany jako autorytet. Warto poświęcić czas, żeby móc cieszyć się wysokim stopniem wiarygodności i zaufania.

Czy już wiesz w jaki sposób zwiększyć wiarygodność swojej firmy w sieci? Mamy nadzieję, że te 10 przykładów pomoże Ci w budowie wiarygodnego wizerunku. Nie zapomnij o żadnym z nich, a Twoi klienci już nigdy nie będą bali się zaufać Twojej firmie. Pozostawaj z klientami w stałym kontakcie, umożliwiaj im jak najwięcej dróg kontaktu. Dbaj o przejrzystość informacji na swojej stronie internetowej. Zawsze chwal się sukcesami firmy na stronie internetowej, blogu, w mediach społecznościowych. Pamiętaj jak ważne są opinie Twoich klientów, bo to przecież przede wszystkim one zachęcają lub nie potencjalnych klientów do zaufania Twojej firmie. Zastanów się nad rozpoczęciem działań CSR’owych. Te i więcej działań opisanych powyżej, dadzą Ci możliwości cieszenia się wiarygodnością Twojej firmy, zaufaniem klientów, ilością klientów, a idąc za ciosem także większymi zarobkami.

Jak zwiększyć wiarygodność firmy w sieci?
Oceń ten wpis

Ola Ozga

Copywriter i Social Media Ninja w Imaggo

Pozostaw komentarz