Strony internetowe dla prawników

Strony www to dzisiaj konieczność dla każdej branży, także prawniczej. Mimo tego, wiele Kancelarii zapomina o istnieniu swoich stron internetowych. A następstwem tego, jest brak budowania wizerunku Kancelarii w Internecie. Często witryny są przestarzałe, z nieaktualnymi informacjami, służące jedynie jako nudna wizytówka. Koniec z tym! Ten artykuł rozjaśni Ci, dlaczego zadbanie o swoją stronę internetową jest tak istotne.

Najważniejsze pozycje na portalach internetowych Kancelarii prawniczych

Profesjonalne strony internetowe dla sektora prawnego, muszą być tak zaprojektowane,  aby ukazać jak najlepiej wizerunek Kancelarii. Architektura witryny powinna być spójna oraz zachęcająca do dalszego korzystania. Poniżej przedstawiamy 11 najważniejszych pozycji, które muszą znaleźć się na każdej stronie internetowej Kancelarii prawniczej.

Odpowiednie treści

Treści na stronie internetowej powinny być odpowiednio skonstruowane – tak aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Muszę być proste w odbiorze, klarowne i konkretne. Co więcej, teksty na stronie powinny być napisane przy użyciu czcionek łatwych do odczytania oraz aby zachęcały zainteresowanego do poznania dalszej oferty Twojej kancelarii.

Ciekawy design

Nic tak nie przyciąga naszej uwagi jak warstwa wizualna strony internetowej. Zadbaj, więc o ciekawy design strony internetowej Kancelarii prawniczej. Na pewno zwróciłeś uwagę na nowoczesne strony, które charakteryzują się płynnością, dużą przestrzenią. Na ciekawy design składają się:

  • Oryginalne grafika. Stwórz coś nowego lub zleć stworzenie obrazków – grafikowi. Pamiętaj aby Twoje logo było wyjątkowe, stonowane, a przy okazji proste i kojarzące się z Twoją marką. Zatroszcz się o duże obrazki, przyciągające uwagę.
  • Użycie video w tle. Coraz modniejsze jest wykorzystywanie video, jako tło pokazujące działanie Kancelarii, jej pracowników. Takie pokazanie wizerunku kancelarii wpływa pozytywnie na potencjalnego klienta, który już na pierwszym kroku zaznajamia się z miejscem oraz prawnikami Kancelarii.
  • Profesjonalne zdjęcia. Chcąc umieścić zdjęcia Kancelarii, tudzież prawników w niej pracujących zatrudnij profesjonalnego fotografa, który będzie umiał w 100% oddać charakter miejsca oraz profesjonalny obraz prawników. 

System zarządzania treścią- CMS

CMS jest to oprogramowanie umożliwiające łatwe utworzenie serwisu WWW i co najważniejsze, proste i szybkie uaktualnianie informacji przez redakcyjny personel nietechniczny. Podstawową funkcją systemu jest oddzielenie zawartości tekstualnej strony od sposobu jej prezentacji.

Dzięki CMS jesteś w stanie w szybkim czasie zmienić dane na stronie, uaktualnić bieżące informacje lub usunąć wiadomości błędne lub już nieaktualne. Nie musisz być programistą, aby w łatwy sposób samodzielnie zmienić treści na swojej witrynie.

Responsywność

 

 

Responsywność jest to dostosowanie strony do wyświetlania jej na urządzeniach mobilnych. Coraz częściej wolimy korzystać z internetu za pomocą telefonu, ponieważ jest to sprawniejsze i wygodniejsze. Zwłaszcza sytuacja nas zmusza, kiedy nie mamy dostępu do komputera, a potrzebujemy dowiedzieć się czegoś natychmiast. Często zdarza się, że wyszukana strona jest nie do odczytania w wersji mobilnej – szybko wtedy rezygnujemy z dalszych działań na witrynie i zmieniamy ją na inną. Nie pozwól by przez to, klient zrezygnował z Twoich usług. Zadbaj by Twoja strona była wyświetlana w takiej samej jakości na wszystkich nośnikach.

Aktualności / Blog

Chcesz otworzyć się na nowych klientów oraz podtrzymać kontakt ze stałymi? Zadbaj o możliwość informowania ich, poprzez artykuły z tematami natury prawniczej. Pochwal się udziałem w konferencjach prawniczych, branym udziale w konkursach, pochwal się wygranymi sprawami dla dużych przedsiębiorstw. Dzięki temu Twoja wiarygodność wzrasta.

Darmowe Porady Prawne Online

 

 

Jest to szybki sposób nawiązania kontaktu z klientem. Za pomocą internetu Kancelaria może np. zaproponować porady prawne, odpowiedzieć na zadane pytania, pomóc w sporządzeniu wniosku lub pozwu, umowy, czy opinii prawnej. Taka porada prawna może dotyczyć prostych przysług. A w przyszłości, klientowi ułatwi wybór Kancelarii przy sprawach poważniejszych.

Informacje kontaktowe

Każda strona internetowa powinna zawierać podstawowe informacje kontaktowe. Numer telefonu, adres mailowy do Kancelarii jak i do poszczególnych prawników. Adres siedziby Kancelarii oraz możliwość szybkiego wysłania wiadomości ze strony internetowej, które zostaje przekierowane na pocztę e-mail Kancelarii. Już na głównej stronie możesz zamieścić informacje, w jaki sposób szybko można się skontaktować z Kancelarią.

Potwierdzenie wiarygodności

 

 

Jeśli posiadasz certyfikaty, referencje, dyplomy z wygranych konkursów prawniczych, warto się nimi pochwalić w witrynie internetowej. Wszystkie wyżej wymienione wyróżnienia pozwolą Ci potwierdzić wiarygodność Kancelarii. Ludzie widzący skutki działań Kancelarii mają dla niej uznanie i chcą skorzystać z usług prawników. Co więcej, jeśli posiadasz opinie swoich klientów, pochwal się nimi.

Odesłanie do mediów społecznościowych

 

 

Każda Kancelaria oraz każdy prawnik powinien zadbać o swój wizerunek w internecie, także w mediach społecznościowych. Dzięki nim, utrzymanie kontaktu z obecnymi klientami, a także możliwość kontaktu z przyszłymi, jest przyjemniejsza i atrakcyjniejsza. Co więcej, dzięki mediom społecznościowym możesz udostępniać informacje na temat zmian w prawie oraz wiadomości na temat Kancelarii np. wygranych spraw lub uzyskanych certyfikatów. Zintegruj stronę z mediami społecznościowymi. Dzięki temu powiększysz zasięg Twojej grupy docelowej.

Call to action

Call to action to nic innego, jak wezwanie do działania. Jest to link odnoszący klienta w miejsce docelowe. Może mieć formę ikony lub krótkiego tekstu. Kancelarie często używały call to action jako powiadomienie użytkownika o ofertach, o doświadczeniu. Teraz skup się na zwróceniu uwagi NA użytkownika, nie na Kancelarie. Użyj sformułowań typu: “Sprawdź jak możemy Ci pomóc” lub “Jak rozwiążemy Twój problem”.

Strony stosujące ten zabieg zyskują zaufanie u klientów. Stosunki między prawnikiem, a użytkownikiem są bardziej bezpośrednie. Nie zapomnij o zwrotach zaadresowanych do potencjalnych klientów. Pamiętaj aby na witrynie internetowej okazać jak największe skupienie uwagi na klienta.

Strony internetowych dla prawników w sieci

Zainteresowanie Twoją kancelarią może być spowodowane poleceniami klientów lub ilością nagłośnionych – wygranych spraw. Jednak największy przepływ informacji gwarantuje Internet. Potencjalny klient, który szuka prawnika, najprawdopodobniej skorzysta z wyszukiwarki lub z mediów społecznościowych. Żeby potencjalny klient, który nigdy nie słyszał o Twojej Kancelarii mógł szybko ją odnaleźć, zapewniem Cię – skorzysta z wyszukiwarki lub z mediów społecznościowych. Zadbaj o swoją witrynę oraz profile społecznościowe, a zobaczysz, że Twoja kancelaria szybko zyska nowych klientów.

Budowa pozycji w Google

Jeśli chcesz zajmować najwyższe pozycję w wyszukiwarce Googla, tak aby po wpisaniu odpowiedniej frazy użytkownik od razu natrafiał na stronę internetową Kancelarii – musisz zatroszczyć się o odpowiednie pozycjonowanie. Umożliwi Ci to trafne przypisywanie tytułów np. na blogu, czy używanie słów kluczowych dla dziedziny prawniczej. Korzystanie z treści meta description i inne, które w znaczny sposób wpływają na poprawę pozycji Twojej witryny w Internecie.

W ramach podniesienia możliwie najwyżej rangi strony Kancelarii dodaj witrynę do lokalnych wyników wyszukiwania. Dzięki temu po wpisaniu np. “prawnik Lublin” Twoja kancelaria pojawi się w wyszukiwarce po prawej stronie wraz z kontaktem, odesłaniem na stronę i wyznaczeniem trasy dojazdu. Dzięki odpowiednim treściom, strona Kancelarii pojawi się na wysokich pozycjach wyszukiwania, po wpisaniu odpowiednich haseł przez użytkownika. Hasła muszą związane być z działalnością Kancelarii. Co więcej zbudowanie pozycji w Google umożliwi Ci użycie zakładki Google my business, ułatwiającej wpisanie Kancelarii na mapę Google. Przy przybliżeniu mapy danego miasta będzie widniał link odsyłający na stronę internetową Kancelarii.

Komunikacja poprzez Social Media

Profil Kancelarii w Social Media ma za zadanie ułatwić komunikowanie się z klientami obecnymi jak i przyszłymi. Profile w mediach społecznościowych umożliwiają wyrażanie zdania co do aktualnych wiadomości ze świata prawniczego. To możliwość poinformowania klientów o uzyskanych certyfikatach, wygranych konkursach, czy konferencjach prawniczych na których występują prawnicy, w imieniu Kancelarii. Uważamy, że Kancelaria może mieć swój fanpage na facebook’u, na twitter’ze, linkedin’ie, czy youtube. To zachęci klientów poprzez jak już wspominaliśmy stały kontakt, a także poprzez nowoczesne podejście.

Zintegruj swoją stronę z Social Media, zacznij zamieszczać informacje, które dotyczą tematów prawnych, w których się specjalizujesz, przedstaw swoją niszę, pokaż, że jesteś ekspertem w swej dziedzinie i ciesz się napływaniem nowych klientów!

Powyższe działania informacyjno – promocyjne sprawią, że Twoja Kancelaria będzie wyświetlana na czołowych pozycjach Google dla wyszukiwań branżowych. Dzięki odpowiednim treściom oraz ciekawym grafikom klient zechce poznać Kancelarię. Certyfikaty lub polecenia wzmocnią Twoją wiarygodność. Pamiętaj także, żeby zrobić wszystko, aby Twoja strona internetowa znajdowała się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce.

Strony internetowe dla prawników
Oceń ten wpis

Ola Ozga

Copywriter i Social Media Ninja w Imaggo

Pozostaw komentarz