Jak pozyskaliśmy 70% więcej klientów w lokalnym sklepie budowlanym? - Imaggo

Często zastanawiacie się, czy warto reklamować się lokalnie i jakie efekty można uzyskać? Zobaczcie jaką kampanię przeprowadziliśmy dla stacjonarnego sklepu z artykułami budowlanymi, przeznaczając tylko część budżetu na reklamę lokalną.

Cele i wyzwania dla Imaggo

Naszym podstawowym celem było dotarcie z informacją o otwarciu sklepu w nowej lokalizacji do jak największej ilości osób zainteresowanych artykułami budowlanymi i remontami. Sklep został otwarty już wcześniej, jednak ilość klientów była niezadowalająca, a część z nich nie wiedziała, że oferta została przygotowana także dla osób indywidualnych.


Liczba użytkowników odwiedzających stronę sklepu przed rozpoczęciem działań reklamowych.

Rozwiązanie

Postanowiliśmy wykorzystać reklamy graficzne w sieci reklamowej Google z odpowiednio dobranym kierowaniem na osoby o podobnych zainteresowaniach i będące w zasięgu geograficznym, dającym nadzieję na odwiedziny w sklepie stacjonarnym.


Dysponując częściowym budżetem na reklamę lokalną, w ciągu dwóch tygodni wyemitowaliśmy ponad 100 000 reklam na obszarze ok 80km^2. Te działania reklamowe znacząco wpłynęły nie tylko na odwiedziny strony internetowej sklepu (o charakterze informacyjnym), ale również na interakcje związane z kontaktem i wskazówkami dojazdu do sklepu.

Efekt działań

Dzięki naszej strategii, znacząco wzrosła nie tylko ilość wyszukiwań organicznych, ale także odwiedzin bezpośrednich na stronie sklepu. 


Liczba osób zainteresowanych wskazówkami dojazdu do sklepu wzrosła o 68% a ilość połączeń telefonicznych, po kliknięciu w numer na wizytówce firmy w Google, o 24%.

Od października, czyli początku działań reklamowych, widoczny jest zarówno wzrost liczby użytkowników, jak i spadek współczynnika odrzuceń.

 

Podsumowanie

Jak widać, reklama lokalna to świetne rozwiązanie dla firm działających na niewielkim obszarze i chcących przeznaczyć część budżetu na ten typ działań reklamowych. Dzięki nieograniczonym możliwościom targetowania geograficznego, można z ogromną precyzją dotrzeć do lokalnych klientów, a wykorzystując rozszerzenie telefoniczne zmniejszyć dystans i nawiązać bezpośrednie interakcje.

Wykorzystaj nasze doświadczenie

Porozmawiajmy o współpracy






Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu przez Imaggo w celach marketingowych. Wiem, że w każdej chwili będę mógł odwołać zgodę.