Jak sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce Google

Jesteś właścicielem firmy i posiadasz stronę internetową? A może prowadzisz bloga lub sklep internetowy? Monitorowanie pozycji w wyszukiwarce Google, powinno być Ci dobrze znane. Jeśli jednak dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem internetowym, poniższy artykuł wyjaśni Ci, dlaczego sprawdzanie pozycji Twojej strony jest tak istotne oraz w jaki sposób możesz kontrolować miejsce swojej witryny w wyszukiwarce.

Jak sprawdzić na której pozycji jest strona w wyszukiwarce Google?

Istnieje kilka możliwości by sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce Google. Darmowe programy pozwalają w szybki sposób ocenić miejsce Twojej strony internetowej. Możesz także zrobić to sam – wpisując ręcznie hasła w wyszukiwarkę. Istnieje jeszcze możliwość oddania tego zadania w ręce specjalistów, którzy dzięki profesjonalnym narzędziom będą kontrolować i sprawdzać pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce, a także analizować oraz usprawniać działalność marketingową Twojej strony internetowej.

Ręczny pomiar w wyszukiwarce

Pierwszym pomysłem jaki może przyjść do głowy, aby sprawdzić pozycję strony – jest wpisanie słów kluczowych w wyszukiwarkę, pod którą strona była pozycjonowana. Żeby pomiar był właściwy, musisz wylogować się ze wszystkich aplikacji Google, usunąć historię przeglądania oraz ciasteczka. Należy to zrobić, ponieważ wyszukiwarka może znajdować w pierwszej kolejności strony, z których korzystaliśmy częściej lub były one już wyszukiwane.

Innym sposobem jest utworzenie nowego okna incognito, które nie weźmie pod uwagę Twojej historii przeglądania.

Musisz także pamiętać o zmianie lokalizacji na całą Polskę – jeśli interesuje Cię pozycja Twojej strony na arenie krajowej. Jeśli natomiast chcesz sprawdzić realne miejsce Twojego portalu w wyszukiwarce – przy pozycjonowaniu lokalnym – musisz ustawić lokalizację konkretnego miasta. Nie zapomnij o zmianie języka wyszukiwarki na język polski, by słowa kluczowe nie zostały wyszukiwane wśród haseł anglojęzycznych.

Gdy wykonasz wszystkie powyższe czynności – możesz zacząć swoją pracę.

Ten sposób polecamy osobom, które mają do sprawdzenia raptem kilka słów kluczowych. Natomiast jeśli masz do sprawdzenia ich kilkadziesiąt, wtedy metoda ta staje się bardzo pracochłonna i kompletnie nieopłacalna.

Darmowe sprawdzanie pozycji w Google

Istnieje wiele darmowych programów, które sprawdzą pozycje stron dla konkretnych słów kluczowych. Umożliwiają one dostęp do danych, dzięki którym będziesz w stanie wyciągnąć wnioski co do pozycjonowania Twojej strony. Polecamy dwie, znane, darmowe aplikacje:

Cmonitor. Jest to program, z którego możesz za darmo korzystać przez 14 dni. Nie posiada ograniczeń co do ilości wpisywanych słów kluczowych – co pozwala zaoszczędzić czas – a także pozwala na rozległą analizę. Po wykorzystaniu darmowego okresu istnieje możliwość wykupienia różnych pakietów, które umożliwiają całościowe sprawdzanie pozycji strony w wyszukiwarce.  

Gspot. Aplikacja ta jest całkowicie darmowa i bardzo prosta w obsłudze. Minusem programu jest możliwość wykorzystania maksymalnie 5 słów kluczowych podawanych razem z adresem interesującej Cię strony internetowej. Liczba słów jest niewielka i także analiza nie jest dogłębna. Gspot działa w porozumieniu z Google-m,  na zasadzie wyszukiwarki. Po analizuje pierwszych dziesięciu stron dostajesz wyniki.

Wykorzystanie profesjonalnych narzędzi

Na rynku możemy znaleźć wiele programów służących do monitorowania pozycji witryny w wyszukiwarce. Te profesjonalne narzędzia są zwykle stosowane przez profesjonalistów – analityków, którzy specjalizują się w działaniach SEO. Są to m.in:

Serplab
Seostat
ASPS
Seostation

Oczywiście programów tych jest więcej, natomiast te są jednymi z najczęściej używanych. Narzędzia te pozwalają ustalać pozycję stron, używając dużej ilości słów kluczowych. Umożliwiają codzienny monitoring nielimitowanej liczby stron internetowych oraz wyszukiwań. Co więcej udostępniają statystyki oraz wykresy, dotyczące spersonalizowanej analizy monitoringu strony.

Pamiętaj, że pozycja Twojej strony internetowej ciągle się zmienia i wciąż trzeba kontrolować swoje miejsce w wyszukiwarce. Musisz zdawać sobie sprawę, że pomimo używania specjalistycznych programów, ciągłe sprawdzanie oraz reagowanie na zmiany pochłania dużo czasu. Jeśli zależy Ci na obserwowaniu pozycji Twojej witryny, blogu, czy sklepu internetowego pomyśl o współpracy z firmą zajmującą się SEO, która wyręczy Cię w prowadzeniu działań monitoringu strony internetowej oraz dołoży wszelkich starań by pozycja Twojej witryny była na najwyższych miejscach w wyszukiwarce.

Korzyści wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce

Żadna reklama w mediach tj. w radio, telewizji, czy prasie nie da takich rezultatów jak wysokie miejsce w rankingu stron w przeglądarce. Co więcej, jest to najtańsza forma promocji. Po pierwsze, zajmując wysoką pozycję zwiększamy szansę na odwiedziny nowych gości, dzięki czemu możemy liczyć na zainteresowanie potencjalnych klientów. Ten podpunkt jest bardzo ważny, zwłaszcza patrząc przez pryzmat wciąż rosnącej konkurencji. Po drugie, im więcej osób zagląda na stronę tym rośnie prestiż strony, a to z kolei wpływa na większą rozpoznawalność marki. Po trzecie, budujemy przewagę konkurencyjną nad innymi firmami w tej samej branży.

Rozwój małych i średnich firm najczęściej nabiera tempa po odpowiednim pozycjonowaniu strony. W szybki sposób firmy te są w stanie zwiększyć obroty. Dzięki dużemu zainteresowaniu towarami lub usługami wzrasta ich sprzedaż.

Kolejną korzyścią pozycjonowania strony w wyszukiwarce jest poznanie preferencji klientów. Optymalizując stronę dobieramy konkretne treści tzw. słowa kluczowe – to dzięki nim wiemy jakie tematy są najczęściej wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Analizując zachowania konsumenckie poznajemy preferencje klientów, które możemy wykorzystać w dalszych działaniach marketingowych.

Monitorując pozycje swojego serwisu internetowego możesz kontrolować i szybko reagować w przypadku, kiedy następuje spadek Twojego portalu na niższe miejsca w wyszukiwarce. Jeśli samodzielnie zajmujesz się pozycjonowaniem strony możesz wyciągnąć wnioski co do dotychczasowego stosowania SEO. Co więcej masz możliwość kontrolowania firm konkurencyjnych, czy blogów o podobnej tematyce. Nie rezygnuj z monitorowania miejsca swojej strony w wyszukiwarce i korzystając z powyższych rozwiązań – regularnie sprawdzaj pozycję swojej witryny.

 

Jak sprawdzić pozycję strony w wyszukiwarce Google
Oceń ten wpis

Ola Ozga

Copywriter i Social Media Ninja w Imaggo

Pozostaw komentarz