Najlepsze grupy odbiorców na Facebooku, do których powinniśmy kierować nasze reklamy, aby sprzedawać

Media społecznościowe zdecydowanie pomagają w sprzedaży. Niestety Facebook znacznie ograniczył zasięgi organiczne, co oznacza że, prowadząc profil firmowy bez tworzenia reklam nie dotrzesz ze swoim komunikatem do zbyt wielu osób. Jest prosty sposób na to, jak temu zaradzić: możesz zwiększyć swoje zasięgi poprzez prowadzenie kampanii reklamowych.

Aby nie przepalić od razu całego budżetu i zmaksymalizować efekty, skorzystaj z proponowanych przez nas grup odbiorców.

1. Osoby, które odwiedziły Twoją stronę.

To, że dane osoby odwiedzają Twoją stronę internetową, oznacza, że są bezpośrednio zainteresowani Twoim produktem/Twoją ofertą. Być może chcieli się z Tobą skontaktować lub kupić Twój produkt, ale coś im przeszkodziło. Przypomnij im o sobie, a będą mieli szansę do Ciebie wrócić.

2. Osoby, które są Twoimi fanami na Facebooku.

Ci ludzie z jakiegoś powodu postanowili obserwować udostępniane przez Ciebie treści. Jeżeli jeszcze nie są Twoimi Klientami, to może kiedyś będą, a jeżeli nie będą, to wierz mi – polecą Cię swoim znajomym.

3. Osoby, które są aktywne.

Facebook umożliwia wyodrębnienie grupy odbiorców, którzy są aktywni i nie tylko wykonały działania na fanpage’u, ale także oglądały Twoje video, wypełniały formularz, otworzyły Twoją reklamę kolekcji, wykonały działania na Instagramie czy wykazały się aktywnością w związku z wydarzeniem. Tworząc promocje i oferty, pamiętaj o nich i pokaż im swoją reklamę.

4. Twoi Klienci (custom audience)

Osoby, które już raz kupiły Twój produkt, są dużo bardziej skłonne, aby go kupić ponownie. Poza tym Twoi Klienci przekonali się o jakości Twojego produktu, więc mogą polecać Cię znajomym.

5. Podobni do …

“Grupa podobni do” (Look alike) to grupa odbiorców utworzona na podstawie innej grupy odbiorców. Facebook przepuszcza określoną grupę odbiorców przez swoje algorytmy, selekcjonuje wszystkie wspólne cechy i wybiera najbardziej podobny 1% społeczeństwa polskiego – czyli około 160 tys. osób.

Jak stworzyć te grupy odbiorców?

Wchodzimy w Menedżer Firmy -> Grupy odbiorców -> Utwórz grupę niestandardowych odbiorców i do wyboru mamy:

  • Plik z danymi klientów (dodajemy bazę adresów e-mail, telefonów naszych Klientów),
  • Ruch na witrynie internetowej (integrujemy naszą stronę z Facebook Pixel),
  • Aktywność -> Strona na Facebooku (możemy wybrać osoby aktywne na różnych platformach, nie tylko na fanpage’u).

Dzięki wykorzystaniu powyższych grup odbiorców będziesz w stanie optymalnie wykorzystać budżet i osiągnąć naprawdę dobre wyniki przy stosunkowo niskich kosztach.

Piotr Frączkowski

Menedżer, marketer i webdeveloper. Założyciel Imaggo. Na co dzień wraz z zespołem realizuje projekty webowe i kampanie e-marketingowe dla małych, średnich i dużych firm.

Pozostaw komentarz