Jak przygotować się do wyprzedaży internetowych? - Imaggo
wróć

Jak przygotować się do wyprzedaży internetowych?

Black Friday i Cyber Monday, czyli dwa święta wyprzedaży, zbliżają się wielkimi krokami. Od kilku lat zdobywają one w Polsce coraz większą popularność. W tym roku, będą to pierwsze święta wyprzedażowe w czasie pandemii. A co to oznacza w praktyce?

Oznacza to tyle, że zdecydowana większość szans sprzedaży przeniosła się online. Szkoda byłoby nie skorzystać z takiej okazji!

Działania techniczne, marketingowe i komunikacyjne przygotowuje się już wiele miesięcy wcześniej. Jeśli jednak nie mieliście czasu przemyśleć taktyki na tegoroczny Black Friday lub Cyber Monday, podzielę się z Wami kilkoma radami last minute:

Pomyśl nad tytułem maila

Z pewnością będziecie wysłać mailing po swoich listach. Pamiętajcie, żeby pomyśleć nad przyciągającym tytułem maila. W tym okresie nie będziecie jedyni, a konkurencja nie śpi.

Oto kilka dobrych zasad tworzenia dobrych tytułów:

  • Krótko i na temat
  • Dodaj odrobinę humoru
  • Pokaż, że oferta jest mocno ograniczona w czasie
  • Dodaj element ciekawości

Przyciągnij grafiką

Aby uzyskać maksymalny efekt (zwłaszcza w przypadku telefonów komórkowych), należy nadać priorytet prezentacji elementów wizualnych. Wybierz nadrzędny motyw, który pasuje do Twojej marki i pozostań wierny temu, co widać w wyglądzie Twoich e-maili.

Zachęć klientów do zakupów

Niezależnie od rodzaju promocji, którą przygotujesz powinieneś rozważyć zaoferowanie czegoś wyjątkowego dla swoich potencjalnych klientów.

Ludzie lubią czuć, że dostają ofertę zarezerwowaną tylko dla nich. Możecie przygotować np.  „ekskluzywny” rabat dla 100 pierwszych klientów. Kupujący uwielbiają również otrzymywać darmową wysyłkę, darmowe prezenty, drobne upominki lub dodatki do swoich zakupów.

Zaimplementuj certyfikat bezpieczeństwa SSL

Brak „kłódki” przy adresie internetowym sklepu jest jednym z najczęstszych powodów, dla którego niektórzy klienci odwiedzający Twój sklep, wychodzą bez zakupu.

Aby zdobyć zaufanie swoich klientów i zwiększyć bezpieczeństwo sklepu, musisz mieć pewność, że SSL  jest prawidłowo podłączony do twojego sklepu.

Sprawdź prędkość ładowania sklepu.

Jeśli sklep ładuje się powyżej 10 sekund możesz zapomnieć o wielkim zarobku w czasie wielkich promocji . Google uznaje strony z Page Speed Index na poziomie 5,8 s. za wolne. Jeśli sklep wolno się ładuje, spróbuj zoptymalizować zdjęcia czy filmy na stronie. To powinno pomóc.

Przyciągnij do siebie swoich lojalnych klientów

Sprzedaż w Black Friday, czy Cyber Monday nie służy wyłącznie przyciąganiu większej liczby odbiorców i zdobywaniu nowych klientów, ale także utrzymaniu i zaangażowaniu lojalnych klientów. Wraz z tworzeniem strategii marketingowych stwórz plan, aby zachęcić swoich lojalnych/powracających klientów specjalnymi rabatami lub ofertami promowanymi poprzez wszystkie możliwe kanały.

Przejdź ścieżkę użytkownika

Wejdź na sklep i zachowuj się jak Twój użytkownik. Przeklikaj popularne podstrony, karty produktów, zasady dostaw, politykę zwrotów i przede wszystkim Checkout. Sprawdź czy nie czyhają tam żadne przeszkody. Czy wszystko jest przejrzyste, dobrze wyeksponowane i czy działa? Oto jest pytanie.

 

Powodzenia!

Kategorie

Sklepy internetowe

Oceń ten artykuł

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Brak głosów

Wykorzystaj nasze doświadczenie

Porozmawiajmy o współpracy