Co powinien zawierać dobry brief dla strony internetowej – najistotniejsze kwestie do ustalenia zwiększające szansę na satysfakcjonującą współpracę.

Tworząc strony internetowe, identyfikację wizualną, projektując mieszkania itd. pracujemy na zlecenie klienta. Im lepiej poznamy jego oczekiwania względem projektu, tym większa szansa na satysfakcjonującą współpracę i projekt. Im więcej kwestii ustalimy i upewnimy się, że tak samo je rozumiemy, tym mniejsze prawdopodobieństwo późniejszych zmian w projekcie, przynajmniej w części projektów.

Na początku, razem z klientem pracujemy na dokumencie (brief), w którym spisujemy wszystkie istotne dla projektu kwestie. Co z naszej perspektywy jest najistotniejsze i pomaga nam w późniejszej realizacji projektu?

 

Cel

Po pierwsze określenie celu, po co klientowi strona internetowa. Czy chce dzięki niej sprzedawać, czy chce się pokazać, czy zależy mu na budowaniu świadomości marki, a może zaangażowanej społeczności? Odpowiedź – zależy mi na wszystkim – nie jest pomocna, wymaga doprecyzowania. Czasem jest to pierwszy moment, kiedy klient sam się nad tym zastanawia.

Cel wpływa na konstrukcję strony internetowej. Na to czy pracujemy przede wszystkim nad wizualizacją, dużymi zdjęciami, galeriami. Czy największy nacisk położymy na treści, interakcję z użytkownikiem, sprzedaż. Jak i czy wykorzystamy call to action, formularze kontaktowe, live chat.

 

Odbiorca

Do kogo kierujemy stronę internetową, kto ma być odbiorcą usług, kto ma kupować produkty, jaki jest idealny klient naszego klienta? I znów nie są to wszyscy, ani młodzi mężczyźni, 15-65 lat, z dużego miasta 😉

Użytkownicy chcą spersonalizowanej komunikacji, chcą mieć poczucie, że komunikacja, usługa jest skierowana właśnie do nich. Sprecyzowanie grupy docelowej wpłynie na dobór środków przekazu i integracji z innymi systemami, aplikacjami, z których nasz klient korzysta.

 

Inspiracje

Prosimy klientów o podanie stron internetowych, które im się podobają i ustalamy dlaczego, co sprawia, że te strony się podobają. Czy to że są przejrzyste, mają dużo przestrzeni, a może to, że wygodnie się z nich korzysta, sprawnie i intuicyjnie wyszukuje informacje. Analizujemy również strony konkurencji klienta, aby ustalić co w danej branży jest standardem, co dobrym wzorcem oraz w jaki sposób my się wyróżniamy.

 

Jeśli dobrze zrozumiemy się z klientem w powyższych kwestiach, to nie pozostaje nam nic innego jak z entuzjazmem zasiąść do pracy i z optymizmem oczekiwać pierwszej prezentacji projektu.

Do ustalenia pozostają techniczne i finansowe aspekty projektu, ale to jest już w miarę prosta sprawa. Jeśli jesteście ciekawi jak to u nas wygląda, możecie podglądnąć brief, na którym pracujemy klikając w link poniżej.

https://imaggo.pl/formularz-wyceny-strony-internetowej/

mswiatek

Pozostaw komentarz