7 kluczowych trendów w digital marketingu na 2020 - Imaggo
wróć

7 kluczowych trendów w digital marketingu na 2020

Poznaj 7 kluczowych trendów, które powinieneś wziąć pod uwagę planując swoje działania, w ramach marketingu online na 2020 rok.

Ostatnie lata obserwujemy dynamiczny rozwój marketingu cyfrowego, który nikogo już nie pomija. Bez względu, czy prowadzisz jednoosobową działalność, czy też pokaźnych rozmiarów firmę, marketing internetowy to obowiązkowy, a niejednokrotnie wręcz główny element działań marketingowych.

O nasileniu tej formy marketingu w Polsce świadczy fakt, iż w roku 2019 po raz pierwszy to właśnie Internet stał się największym medium reklamowym, przewyższając w wydatkach na reklamę, tak długo królującą w tym obszarze reklamę telewizyjną. Aspekt ten podkreśla, jak wszechobecnym, skutecznym i silnym nośnikiem reklamy stał się Internet.

Na czym warto skupić swoje działania online w 2020 r.?

1. Personalizacja treści

Personalizacja to słowo klucz dla wszystkich marketingowców w 2020 r. Konsumenci wymagają coraz więcej i przyzwyczają się do wygody, którą dają im spersonalizowane reklamy, stanowiące odpowiedź na ich potrzeby. 90% badanych twierdzi, że personalizacja jest dla nich atrakcyjna. Z kolei 63% konsumentów deklaruje, że reklamy o charakterze ogólnym stanowią dla nich bardzo irytujący przekaz reklamowy. Dlatego reklamy kierowane do wszystkich zdecydowanie powinniśmy wykluczyć żeby nie przepalać budżetu reklamowego.

W przypadku email marketingu, personalizacja stanowi słowo klucz do wysokich wyników konwersji. Dla przykładu, spersonalizowana kampania mailingowa firmy EasyJet wygenerowała o 25% wyższy współczynnik kliknięć niż maile niespersonalizowane.

2. Video marketing

Video wciąż stanowi najatrakcyjniejszą formę reklamy dla konsumentów. Aż 52% konsumentów deklaruje, że filmy o produktach zwiększają ich pewność przy podejmowaniu decyzji o zakupach. Z kolei 72% firm stosujących reklamy video twierdzi, że forma ta widocznie zwiększa współczynnik konwersji.

Statystycznie zamieszczenie filmu na Landing Page zwiększa konwersję o 80%, a w treści maila współczynnik klikalności może wzrosnąć nawet aż o 200–300%. Dlatego też gorąco polecamy Wam zagłębić się w temat.

Video jest także atrakcyjną formą z tego względu, że można zamieścić je nie tylko na stronie www, Youtube, czy w mailu. Wachlarz aplikacji i serwisów społecznościowych oferujących zamieszczenie tej formy jest szeroki co pozwala dotrzeć do szerokiej, jak i bardzo skonkretyzowanej grupy docelowej. Może to być transmisja na żywo, relacja, video post na Facebooku, Instagramie, Linkedinie i wielu innych.

3. Visual search (czyli wyszukiwanie za pomocą obrazu)

Znanym serwisem społecznościowym, który opiera się o wyszukiwanie wizualne jest Pinterest. Statystyki pokazują, że z roku na rok konsumenci, w coraz większym stopniu wyszukują interesujące ich produkty po obrazie.

Idealnym przykładem serwisu społecznościowego opierającego się o wyszukiwanie wizualne jest Pinterest, który każdego miesiąca odnotowuje ponad 600 milionów, takich wyszukiwań. W tyle nie pozostaje Google, który opracował aplikację Google Lens, która identyfikuje obiekty i punkty orientacyjne na podstawie analizy wizualnej.

W badaniach 62% Milenialsów deklaruje, że zdecydowanie woli wyszukiwanie wizualne, od innych form poszukiwań w Internecie.

4. Najpierw społeczność potem produkt

Aktualnie sam komunikat sprzedażowy bez znajomości marki oferuje niezwykle małe szanse na pozyskanie leadów sprzedażowych. W ramach modelu, najpierw społeczność, potem sprzedaż, pozwolisz swoim potencjalnym klientom na łagodne zapoznanie się z Twoją marką i jej wartościami. W ramach kanałów społecznościowych możesz dzielić się swoją wiedzą, edukować na temat tego, jak korzystać z Twojego produktu, jakie oferuje on korzyści, a to wszystko w dowolnej formie: postów, webinarów, podcastów, ebooków i wielu innych.

Budując w przemyślany sposób społeczność wokół swojej marki, czyli dając swoim odbiorcom naprawdę wartościowe dla nich materiały, stajesz się na swój sposób ich doradcą. Dzięki takim długofalowym działaniom budujesz zaufanie do marki, jako eksperta w swojej branży, a to zdecydowanie ułatwia późniejsze działania o charakterze sprzedażowym.

5. Certyfikat SSL wymogiem

Internet zbudowany jest na protokole HTTP, który nie gwarantuje pełni bezpieczeństwa naszych danych w sieci, ponieważ informacje przesyłane za pomocą tego połączenia są otwarte.

Dlatego też strony, aby zagwarantować bezpieczeństwo swoim użytkownikom zobowiązane są zainstalować certyfikat SSL (Secure Socket Layer), który wykorzystuje szyfrowanie do zapewnienia ochrony przesyłanych informacji. Jest to skuteczna metoda przeciwdziałająca wykradaniu poufnych danych. Każda ewentualna próba przechwycenia informacji jest automatycznie wykrywana i blokowana.

Strony z certyfikatem SSL rozpoznamy po adresie strony internetowej. Zabezpieczone strony adres www będą miały poprzedzony skrótem “https” (Hypertext Transfer Protocol Secure). Jeśli natomiast spotkamy się z “http” serwis można określić, jako potencjalnie bezpieczny, gdyż dane nie są szyfrowane.

W efekcie słabe bezpieczeństwo stron www powoduje, że potencjalni klienci, szybko takie strony opuszczają, a co więcej wpływa to negatywnie na pozycjonowanie danej witryny.

6. SEO oparte o dane strukturalne

Dane strukturalne to wszelkie dane przygotowane tak, aby wyszukiwarki wiedziały, jak je kategoryzować. Prawidłowo zdefiniowane i uporządkowane informacje z Twojej strony internetowej zapewniają znacznie lepsze SEO, czyli innymi słowy, uzyskasz lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Co ważne, użyte dane strukturalne muszą rzeczywiście odpowiadać zawartości Twojej strony, w przeciwnym razie grozi Ci kara związana ze spamem.

Ciekawym rozwiązaniem jest tu semantyczny słownik znaczników Schema.org. Umożliwia on właścicielom stron, prosty sposób na osadzenie ustrukturyzowanych danych na ich stronach, tak aby wyszukiwarki je właściwie interpretowały, co Google bardzo aktywnie wykorzystuje.

7. Długi content

Na 2020 prognozowane jest utrzymanie zapotrzebowania na długie, wyczerpujące temat treści. Celem ich jest to, aby Twój potencjalny klient znalazł u Ciebie odpowiedź, a swoje pytanie i nie musiał jej szukać dalej. Co więcej spędzi wówczas więcej czasu na Twojej stronie, czy fanpage’u (oczywiście jeśli treść będzie napisana w ciekawy i merytoryczny sposób, a nie na siłę długi).

Według statystyk posty, które posiadają co najmniej 3000 słów generują większe zasięgi, a ich twórcy widziani są, jako eksperci. Jednak, warto pamiętać, aby nie trzymać się tej liczby słów na sztywno. Jeśli stworzysz wartościowego posta, wyczerpującego temat, a będzie on miał 500 słów to wrzucaj. Kluczowa jest wartość, ilość słów może być pomocna, ale nic na siłę, bo skutek może być wręcz odwrotny.

 

Podsumowując, w digital marketingu obserwujemy stały i dynamiczny rozwój, a Ty jeśli chcesz, aby Twoja firma się rozwijała dobrze abyś aktywnie stosował powyższe praktyki. Z pewnością przyniosą Ci one większą rozpoznawalność marki, zaufanie do niej, pozycję eksperta w swojej branży, a ostatecznie także więcej pozyskanych leadów sprzedażowych. Także nie ma co tu więcej pisać, jak tylko do dzieła! 🙂

Kategorie

Google AdsSEOSocial MediaStrony internetowe
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

DOŁĄCZ DO LUDZI POSZERZAJĄCYCH WIEDZĘ

Zapisz się do naszego newslettera!