Co zrobić, aby mieć skuteczną stronę internetową w branży nieruchomości? - Imaggo
wróć

Co zrobić, aby mieć skuteczną stronę internetową w branży nieruchomości?

Działasz w branży nieruchomości i chciałbyś mieć skuteczną stronę internetową?

Nie bardzo wiesz, jak podejść do projektu i od czego zacząć? Nic nie przychodzi Ci do głowy?

Poniżej pokażę Ci 5 konkretnych porad co warto zrobić, aby stworzyć skuteczną stronę internetową w branży nieruchomości.

Te porady pomogą Ci przygotować się do projektu, skutecznie go zaplanować, a przede wszystkim dowiesz się, jaka powinna być Twoja strona internetowa, zanim zlecisz jej wykonanie.

 

1. Zaplanuj układ

Zanim jeszcze znajdziesz wykonawcę Twojej strony powinieneś zaplanować jej zawartość.

Nie możesz pozwolić na tworzenie strony internetowej „w ciemno”. To przecież jedna z najważniejszych inwestycji każdej firmy.

Na stronę trafiają wszyscy potencjalni klienci i dosłownie w ciągu kilku sekund decydują, czy na niej pozostaną i nawiążą współpracę z firmą, czy nie. Dlatego tak ważne jest abyś przemyślał, jakie treści chcesz na niej zawrzeć oraz jakie ma realizować cele. 

Jeżeli chcesz tworzyć wartościowe artykuły i treści, powinieneś uwzględnić w realizacji bloga i moduł blogowy. Jeżeli chcesz budować społeczność i prowadzić działania email marketingowe, zaplanuj integrację z newsletterem. 

Nie zapomnij także, aby określić, kim jest Twój docelowy odbiorca. Zastanów się, jakich on informacji będzie poszukiwać. Co jest dla niego ważne. Dobrze dobrana komunikacja pod użytkownika pozwoli Ci przekonać odbiorców i przekuć ich na klientów. 

Z mojego doświadczenia wynika, że wiele firm z branży nieruchomości chce mieć stronę, bo inni ją mają, jednak wcale nie planuje jej wdrożenia. Godzina czasu poświęcona na zaplanowanie znacznie przybliży Cię do oczekiwanego efektu.

 

2. Co ma wyróżniać Twoją stronę/firmę?

Zaplanowałeś już projekt, wiesz co chcesz przedstawić i jaki ma być układ. Zastanów się, jakie są Twoje wyróżniki względem konkurencji. Jakie informacje chcesz podkreślić i pod jakim kątem chcesz dać się zapamiętać.

Umiejętność określenia wyróżników wynika przede wszystkim ze znajomości Twojego klienta i produktu, który oferujesz. Jeżeli sprzedajesz mieszkania nad morzem, podkreśl to. Jeżeli zajmujesz się wynajmem, podkreśl Twoje główne atuty w tym zakresie. Wyróżniki muszą być dopasowane do Twojej firmy.

Jeżeli nic nie przychodzi Ci do głowy, zapytaj swojego klienta, za co najbardziej ceni sobie Waszą współpracę.

 

3. Dobry design, czyli prostota, czytelność i jasność komunikacji.

Masz już wizję swojej strony głównej?

Wyobrażasz sobie slider, wiele ciekawych animacji i dużo grafiki?

Tak?

To teraz wymaż tę wizję, jak najszybciej!

Twoja strona internetowa to narzędzie marketingowe, a nie animacja graficzna, która musi się wszystkim podobać. Nowy użytkownicy, którzy trafią na Twoją stroną pierwsze co, muszą wiedzieć, czym się zajmujesz i w czym możesz im pomóc. Jeżeli już na tym etapie zawiedziesz, ciężko liczyć na to, że ktoś wejdzie „głębiej”.

O tym, czy strona jest skuteczna decyduje przede wszystkim to, jak dużo czasu, ktoś spędza na Twojej stronie, czy po wejściu natychmiast z niej wychodzi i jak dużo osób kontaktuje się z Tobą, bądź zostawia do siebie dane kontaktowe.

Układ graficzny powinien przede wszystkim wspierać podejmowanie decyzji np. poprzez wykorzystywanie przycisków wzywających do działania (tzw. call to action).

Na co szczególnie powinieneś zwrócić uwagę:

  • dobra nawigacja (max 5-6 linków w menu głównym);
  • jasna kolorystyka, czystość i przejrzystość;
  • treści napisane w oparciu o mowę korzyści;
  • wysoka szybkość ładowania;
  • jasny przekaz co oferujesz i dla kogo.

 

4. Wzbudzaj zaufanie

Pamiętaj, że strona internetowa musi uwiarygadniać Twoją działalność.

Prezentuj zatem na niej opinie Twoich klientów, pokazuj swoje przykładowe realizacje, opisz swoje doświadczenie. 

Nie krępuj się, aby pokazywać siebie, jako markę osobistą. Klienci kupują od ludzi, chcą wiedzieć, kto stoi po drugiej stronie.

 

5. Sprawdź strony konkurencji i inne strony internetowe

Przeanalizuj inne strony internetowe. Zobacz co Ci się na nich podoba, a co nie.

Zainspiruj się.

Przemyśl, w czym jesteś lepszy. Gdzie widzisz potencjalne możliwości zrobienia na swojej stronie czegoś lepiej. Spisz koniecznie te wnioski.

 

6. Znajdź dobrego wykonawcę

Jeżeli nie chcesz ryzykować współpracy z freelancerem, który nie da Ci gwarancji i nie masz pewności co do jakości i doświadczenia, skorzystaj z usług agencji.

Warto wybrać taką agencję, która ma doświadczenie w branży nieruchomości i która nie jeden projekt już wykonała.

Sprawdź koniecznie referencje od jej klientów. Jedno to zrobić stronę, a drugie to zrobić ją tak, aby klient był na tyle zadowolony, żeby chciał udzielić referencji.

 

Pamiętaj, że strona internetowa to narzędzie marketingowe.

Nie ma Ci się podobać, tylko Twoim klientom. Musi być prosta, skuteczna i mieć jasny przekaz. Lepiej zlecić raz realizację specjaliście i poświęcić czas na przygotowanie, niż męczyć się i ciągle poprawiać.

 

Powodzenia w realizacji! 🙂

Kategorie

Marketing NieruchomościStrony internetowe
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 3,67 out of 5)

DOŁĄCZ DO LUDZI POSZERZAJĄCYCH WIEDZĘ

Zapisz się do naszego newslettera!