10 zasad strony internetowej generującej zyski w 2018 roku

Każdy przedsiębiorca musi poznać zasady generujące zyski, dzięki wykorzystaniu strony internetowej. Powinien wiedzieć, co musi pojawić się na portalu internetowym, aby zachęcić potencjalnego klienta, do skorzystania z usług lub zakupu produktów. Musi znać zasady od których zależy sukces firmy prowadzącej działalność w internecie. Musi wiedzieć dlaczego jedne strony generują zyski, a inne nie. Ujawniamy 10 powodów.

Propozycja wartości w głównym widoku Twojej strony głównej (hero section)

Czym jest hero section? Jest to zazwyczaj obraz, tekst lub podobny element, który ma miejsce u góry układu strony głównej i ewentualnie kolejnych stron. Jest z przodu, w samym centrum uwagi. Hero section to nie tylko wizualny środek pobudzający, ale także podstawowe narzędzie, które służy nie tylko do nadania wyglądu stronie, ale do przyciągania klientów i wszczepienia im głównego motta. Motta, które kojarzy się z marką lub z działaniami firmy. Bohaterem może być każdy z nas, ponieważ to konkretna cecha sprawia, że staje się on wyjątkowy.

Zastosuj ten pomysł by stał się wartością w głównym widoku Twojej strony.

Dla przykładu, powyżej mamy zdjęcie ekranu strony reklamującej swój produkt – szampon.
Bohaterem tej sekcji jest zwykła kobieta, której atrybutem są długie włosy, pełne objętości – to dzięki nim dziewczyna staje się bohaterem “opowieści”.

Pamiętaj aby używać duży, pogrubionych – WIDOCZNYCH czcionek. Podczas wyboru zdjęć, zwróć uwagę na przekaz swojego hero section, by był zgodny z tekstem, a zarazem mottem Twojej firmowej historii.
Nie zapomnij też o umieszczeniu ważnej informacji, która po zrobieniu pierwszego wrażenia na gościu Twojej strony, zachęci i przekieruje go w dalszą “opowieść”. Tak jak na grafice powyżej, zachęci do “kup teraz”. Jest to wezwanie do działania, o którym mowa w kolejnym punkcie.

Hero section jest często używana przez administratorów stron. Według nas jest to świetna opcja promocji produktu lub usługi. Totalny must have 2018.

Widoczny kontakt i wezwanie do działania

Cieszymy się, że masz klientów, ale… zawsze lepiej mieć ich więcej! Żeby Twoja strona generowała zyski, pamiętaj o widocznym kontakcie oraz o tz. call-to-action, czyli wezwaniu do działania!

Widoczny kontakt to nic innego, jak umieszczenie na stronie głównej okna z możliwością szybkiego wysłania zapytania, podany numeru telefonu oraz adres – tak aby klient bez wchodzenia w zakładkę “kontakt”, mógł się z Tobą szybko skontaktować.

Oczywiście i tak stwórz zakładkę “kontakt”, w której umieść najważniejsze informacje kontaktowe:

  • Adres firmy wraz z mapą, tak aby klient mógł szybko odnaleźć Twoje miejsce pracy.
  • Numer telefonu lub telefonów, dzięki którym klient będzie mógł się z Tobą skontaktować w jak najszybszym czasie.
  • Gotowy formularz do wysłania e-maila, tak, aby klient nie tracą czasu, mógł wysłać pytanie prosto ze strony. Bez włączania poczty internetowej.
  • Godziny pracy. Poinformuj klienta kiedy może Cię odwiedzić. Nie marnuj jego cennego czasu na pytania w stylu.. “w jakich godzinach pracujecie”.

Możesz też zachęcić klienta do skontaktowania się używając zwrotów typu:

“Skontaktuj się z nami! Z przyjemnością odpowiemy na każde Twoje pytanie”.

Call-to-action, czyli skuteczne wezwanie do działania, to element niezbędny przy działaniach marketingowych Twojej strony. Jest to link – po którego kliknięciu – klient przenosi się w miejsce docelowe. CTA może mieć różne formy. Może być to podkreślenie tekstu lub ikona. Dzięki wezwaniu do działania, możesz nakłonić klienta do zakupu danej rzeczy “kup teraz”, do przeczytania całego artykułu lub konkretnej informacji “czytaj więcej”, a także możesz zachęcić go do założenia konta w aplikacji używając sformułowania: “Dołącz do nas”.

Ludzie zwracają uwagę przede wszystkim na rzeczy, które w jakiś sposób odznaczają się od innych. Także i Ty musisz zwrócić uwagę potencjalnego klienta. Stosując skuteczne CTA sprawiasz, że klient zaciekawiony krótką informacją na dany temat, będzie chciał kliknąć w link, a tym samym zaznajomić się z Twoją ofertą. Pamiętaj, że treść Call-to-action musi być tak skonstruowana, aby Twój klient bez wahania chciał poznać dalsze szczegóły.

Potwierdzenie wiarygodności

Każda osoba, na zakupie produktu lub usługi chce wyjść jak najlepiej. Niezwykle ważne jest potwierdzenie wiarygodności firmy oraz jej produktów, czy usług. Warto na stronie internetowej pochwalić się opiniami klientów, wyróżnieniami, czy certyfikatami. Dzięki temu, w oczach klienta Twoja firma wygląda na rzetelną, bezpieczną, a także godną polecenia. Tak przedstawiony wizerunek przedsiębiorstwa na stronie internetowej, nie tylko zachęca do skorzystania z oferty, ale także ukazuje prestiż i osiągnięty sukces firmy.

Szybkość ładowania strony internetowej

Czas to pieniądz. To stare przysłowie, idealnie pasuje do tego punktu. W dzisiejszych czasach nikt nie ma czasu. Ludzie są coraz bardziej niecierpliwi. Chcą mieć wszystko na już, a najlepiej na wczoraj. Gwarantujemy, że jeśli ładowanie Twojej strony internetowej będzie wolne, a witryna będzie się zacinać, nikt, nie spędzi na niej więcej niż 15 sek. Następstwem tego, jest brak zainteresowania ofertą Twojej firmy.

Czas ładowania strony musi być jak najkrótszy, aby klient swobodnie mógł się po niej poruszać oraz płynnie z niej korzystać.

Szybkość strony uzależniona jest od kilku czynników, m.in:

  • niezawodność i jakość serwera, na którym opiera się Twoja strona
  • wielkość oraz ilość grafik/ zdjęć/ filmów
  • rodzaj i ilość treści zawartych w witrynie
  • ilość skryptów w kodzie strony

Prędkość Twojego portalu możesz sprawdzić przy użyciu Google Analytics, Page Speed Insights, czy WebPagetest itp.

Przejrzyste treści

Minimum treści, maksimum informacji. To przepis na sukces. Klient chce znać konkrety i postaraj się te konkretne informacje mu przekazać. Właśnie dzięki przejrzystym treściom.

Nie odstraszaj potencjalnego klienta opisem wykonywanych przez Ciebie usług czy produktów, poprzez nadmierne zachwalanie lub atakowanie go daną ofertą.

Tekst na Twojej stronie internetowej ma wartość priorytetową – nie zepsuj tego.

Jeśli sam nie czujesz się na siłach i nie masz tzw. lekkiego pióra, pozwól specjaliście wykazać się wiedzą, aby napisał odpowiednie treści na Twoją stronę. Nie tylko pod kątem przejrzystych – czytelnych tekstów, ale też aby treści były przyjazne optymalizowaniu pod SEO, np. używając słów kluczowych. W tym pomoże Ci Copywriter – magik czarujący słowem.  

Główne zasady dobrego tekstu to:

  • Przemyślane treści. Zastanów się co chcesz przekazać, co jest w danym temacie istotne i co warto napisać.
  • Używaj poprawnego języka. Język polski – trudny język. Zadbaj o poprawność językową pod względem gramatycznym i stylistycznym. Błędy w treściach świadczą o braku profesjonalizmu i ignorancji. Jeżeli nie jesteś pewny, czy pisze się to przez “u”, czy przez “ó”, zajrzyj do słownika – chociaż tego internetowego 🙂
  • Dobierz tak czcionkę, żeby była przejrzysta i łatwo się ją czytało. Wybór skomplikowanych czcionek nie popłaca, zwykle zniechęca to czytelnika i rezygnuje on z dalszego czytania. Staraj się wybierać ładne czcionki, ale zarazem proste w odczytaniu.
  • Zrezygnuj z używania metody Copyiego Pasteiego, czyli kopiuj- wklej. Czystą głupotą jest kopiowanie tekstów. Po pierwsze pod względem braku szacunku do osoby, która daną treść stworzyła. A po drugie, osoba, której tekst skradziono, może wnieść sprawę do sądu. Bądź kreatywny, nie idź na łatwiznę.

Optymalizacja pod kątem pozycjonowania

O tym jak istotna jest optymalizacja, pisaliśmy w artykule o SEO (link SEO). Optymalizacja pod kątem pozycjonowania, to kluczowa sprawa podczas zarządzania Twoją stroną. Optymalizując witrynę zyskujesz możliwość uzyskania najlepszych miejsc w wynikach wyszukiwania. Dzięki wysokim miejscom w rankingu, zwiększa się ruch na Twojej stronie, a to skutkuje zdobyciem większej ilości klientów.

Dobra optymalizacja to:

  • Dostosowanie serwisu do standardów organizacji W3C.
  • Ustalenie najkrótszego czasu ładowania strony
  • Wykorzystanie języka HTML
  • Zainstalowanie Google Search Console i Google Analytics
  • Dostosowanie strony na wszystkie nośniki. Telefon, tablet, komputer.
  • Zastosowanie Sitemap
  • Wykorzystanie odpowiednich treści. Użycie unikalnych sformułowań, słów kluczowych.
  • Stosowanie Meta Tag description
  • Użycie krótkich i zwięzłych adresów URL
  • Dostosowanie odpowiednich grafiki w jak najmniejszym rozmiarze
  • Linkowanie między stronami

Powyższe zasady pozwolą Ci zoptymalizować Twoją witrynę pod kątem wyszukiwarki.

Odpowiednie informacje w odpowiednich miejscach

Pamiętaj, aby to co najistotniejsze znalazło się na stronie głównej. Strona główna powinna zachęcić użytkownika do dalszego spacer po portalu. Powinna się na niej znaleźć ciekawa grafika oraz krótka informacja na temat działalności firmy. Dalej możesz wyszczególnić czym konkretnie się zajmujesz.
Jeśli posiadasz certyfikaty lub nagrody potwierdzające Twoją wiarygodność – pochwal się nimi!
Jeśli Twoja firma jest jedyną w Polsce produkującą daną rzecz- pochwal się tym!
Jeśli jesteś pionierem w danej dziedzinie – pochwal się!
Możliwość wykazania się profesjonalizmem i szczególnymi umiejętnościami to ogromna zaleta firmy.

Na głównej stronie koniecznie umieść możliwość kontaktu (nr telefonu, gotowe okno do wysyłania maila oraz adres) oraz koniecznie ikonki odsyłające gościa do profili społecznościowych.

Zadbaj, aby w “menu” strony internetowej znalazły się wszystkie istotne zakładki. Lecz w nie większej ilości niż osiem, ponieważ wtedy “menu” staje się nieprzejrzyste i chaotyczne.

Pamiętaj by umieścić najważniejsze zakładki tj.
“Oferta”, gdzie klient znajdzie informacje o produktach lub usługach wytwarzanych przez Twoją firmę. Nie zapomnij przedstawić osób, które tworzą firmę, czyli pracowników oraz opisz w kilku zdaniach historię firmy w zakładce: “O nas”Jeśli organizujesz jakieś wyjątkowe wydarzenia, dodajesz ważne aktualności, śmiało dodaj kolejną zakładkę. I najważniejsze zakładka “Kontakt”, gdzie klient może szybko zadać Ci pytanie. Dodatkowo uzupełnij tę zakładkę o numer telefonu lub telefonów, adres e-mailowy do firmy oraz adresy e-mail do pracowników. Nie zapomnij o adresie siedziby firmy.

Strona internetowa nie będzie sprzedawać jak nie skierujesz na nią ruchu

Każda strona internetowa aby zaistnieć potrzebuje ruchu. Dlaczego jest to tak istotne? Ponieważ jest on miejscem czytelników lub potencjalnych klientów. Dlatego tak ważne jest ciągłe napływanie nowego ruchu na portal.

Oto kilka powodów dzięki, którym możesz zwiększyć ruch na swojej stronie:

  • Współpraca strony internetowej z social media. Budowanie wizerunku poprzez media społecznościowe. Utrzymanie kontaktu z klientami i nie mamy na myśli tylko facebook’a, ale także Instagram’a, Linkedin’a, czy Twitter’a.
  • Używaj zasad pisania SEO. Ruch pozyskany z wyszukiwarki, to prawdopodobnie największy strumień gości na stronie.
  • Linkuj swoją stronę.
  • Twórz przejrzyste, ciekawe, a przede wszystkim NOWE treści. Wciąż zmieniające się teksty na Twojej stronie zachęcają użytkowników do powracania na nią.
  • Wysyłaj newslettery. Newsletter przypomina o Twojej działalności wszystkim, którzy obserwują działalność Twojej firmy.
  • Udzielaj się na forach związanych z działalnością Twojego przedsiębiorstwa. Nie tylko internetowych. Bierz udział w konferencjach, gdzie możesz pochwalić się swoją firmą.
  • Używanie Google AdWords, jest to tzw. sposób płatnego ruchu. Ułóż listę fraz według grup, które powiązane są z Twoim portalem. Ruch na Twojej stronie może wzrosną o kilkaset procent.

Powyższe sposoby umożliwią Ci zwiększenie oraz napływanie nowego ruchu na Twoją witrynę.

Zbieraj informacje jak trafiają i jak się zachowują odwiedzający Twoją stronę internetową

Analizowanie zachowań użytkowników strony, zbieranie informacji na temat odwiedzających- to wartościowa wiedza. Na przykład, gdy ruch na Twojej stronie spada lub osoby nie odwiedzają miejsc, które powinny być najbardziej “klikane” jak zakładka kontakt, możesz podjąć działania by poprawić płynność ruchu na stronie internetowej.

Analiza zachowań pozwala Ci odpowiedzieć na pytania:

  • gdzie odwiedzający szukają interesujących ich materiałów?
  • Czemu nie trafiają np. do zakładki kontakt?
  • które elementy najbardziej ciekawią użytkowników?
  • Jakie problemy spotykają odwiedzających witrynę?
  • Które elementy portalu zniechęcają potencjalnych klientów do dalszego używania strony?

Istnieją aplikacje, które poinformują Cię o ruchu na Twojej witrynie  oraz odpowiedzą Ci na zadane powyżej pytania. Jest to m.in. Google Analytics, który powiadomi Cię o liczbie odwiedzających, o najpopularniejszych podstronach wśród gości, o najważniejszych źródłach odwiedzin, ilu gości aktualnie znajduje się na stronie lub czy przeglądają wersję dla komputerów, czy dla urządzeń przenośnych? I wiele, wiele więcej. Jest to narzędzie najczęściej stosowane przez Webmasterów, pozwalające uzyskać dużo informacji na temat ruchu na stronie.

Zainwestuj w dobre zdjęcia i materiały graficzne

Oklepane grafiki pobrane z Google Grafika to nie jest odpowiednie rozwiązanie dla urozmaicenia Twojej strony internetowej. Może warto zlecić zrobienie zdjęć profesjonalnemu fotografowi, a może nagraj krótki filmik promujący stronę? Stworzenie grafik, oddać w ręce grafika najlepiej znającego się na swojej pracy? To bardzo dobry pomysł.

Dzięki wyjątkowym wizualizacjom, Twoja witryna będzie wyjątkowa i inspirująca.

A gdy już będziesz miał zdjęcia, unikalne grafiki, a może nawet filmik- umieść je w odpowiednich miejscach na stronie. Klient lubi znać firmę i jej pracowników, przedstaw swoich współpracowników, dodaj ich zdjęcia i krótkie informacje, w czym są najlepsi.

Podsumowując, trzeba się napracować żeby strona dawała zyski. Jednak jeśli poznasz powyższe sposoby promocji Twojej witryny, gwarantujemy Ci, że Twoja liczba klientów diametralnie wzrośnie. Zamieść na swojej stronie wyżej wymienione punkty i ciesz się istnieniem Twojej strony w wirtualnym świecie.

10 zasad strony internetowej generującej zyski w 2018 roku
Oceń ten wpis

Ola Ozga

Copywriter i Social Media Ninja w Imaggo

Pozostaw komentarz